Robert Kubica tornarà un Gran Premi de Fórmula 1 aquest any, participant a les primeres sessions d’entrenaments lliures als GP de Bahrain i Abu Dhabi. Amb la temporada DTM acabada, el guanyador del Gran Premi del Canadà del 2008 torna a estar disponible en el seu paper de pilot de prova i pilot de reserva per a Alfa Romeo.
Kubica ha revelat recentment a TVP Sport que estarà a Bahrain i Abu Dhabi per celebrar les primeres sessions d’entrenaments lliures, amb els seus objectius ben definits:
La meva posició serà exactament la mateixa que abans. Hauré d’adaptar-me ràpidament a un cotxe de Fórmula 1. El meu objectiu serà recopilar tantes dades com sigui possible per ajudar l’equip a preparar-se per al cap de setmana i ajudar-me.