RAIDS: El futur és sostenible, però qui guanyarà l’elèctric o l’hidrogen?

L’equip GCK Motorsport ha llançat un programa de quatre anys fora de la carretera, començant amb un vehicle tot elèctric i culminant en una màquina d’hidrogen.

L’esquiador de ral·lis francès Guerlain Chicherit ja ha començat a provar el nou GCK e-BLAST 1. No disputarà el Dakar al gener a l’Aràbia Saudita, però es provarà en el mateix terreny abans de competir en esdeveniments fora de la carretera seleccionats més endavant.

Basada en el xassís de Peugeot 3008 DKR que va guanyar el ral·lis més famós del món el 2017 i 2018, l’e-BLAST 1 està impulsat per una bateria elèctrica i 150kW. Genera 340hp i 1000Nm de parell.

Mentre que el BLAST 1 està competint, GCK Motorsport i empreses germanes GCK Technology i GCK Energy treballaran en el seu projecte d’hidrogen.

El cotxe d’hidrogen es veurà per primera vegada en el Dakar 2022. Després d’un any de proves, el cotxe farà algunes seccions al 2023. L’objectiu és tenir una entrada de dos cotxes per a Dakar el 2024, i el GCK també té com a objectiu subministrar la seva tecnologia comercialment a altres equips.

«He estat treballant per unir les meves passions per al motoresport i la tecnologia amb la meva visió d’un futur sostenible»,

Estic molt excitat per haver reunit especialistes avançats en els seus camps per produir un treball innovador que marcarà la diferència.

«No puc esperar a veure com la nostra primera fase va a la vida a Dakar, una cursa que tant significa per a mi.»

Chicherit

Eric Boudot, CEO de la companyia Green Corp Konnection amb la qual es troba GCK Motorsport, va afegir: «

Estem molt emocionats per presentar el GCK e-BLAST 1, el primer pas en el que creiem que és el futur de les curses de llarga distància i, per tant, el futur del Ral·li Raid FIA: vehicles propulsats per hidrogen.

«El nostre objectiu és crear un cotxe de ral·lis respectuós amb el medi ambient – impulsat només per l’energia verda – que sigui capaç d’avançar la distància.

«La nostra inversió en tecnologia d’hidrogen i el GCK e-BLAST 1, que és clau en el nostre programa de desenvolupament a causa dels paral·lelismes en el desenvolupament tecnològic entre ambdues solucions, ens permetrà córrer el primer cotxe propulsat per hidrogen a Dakar el 2024.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments