ERC: Ares i la pluja sorprenen en la primera etapa del Ral·li Islas Canarias 2020

Iván Ares va acabar la primera etapa del Ral·li Islas Canarias al capdavant, l’última prova del Campionat Europeu de Ral·lis de la FIA. L’espanyol és 7,5″ per davant d’Adrien Fourmaux, al final d’un dia que, amb condicions meteorològiques canviants i principalment humit les decisions en la munta de pneumàtics ha estat molt difícil per a tothom.

A Gran Canària, les primeres sis especials van ser liderades per Nil Solans, que va cometre una errada en forma de virolla en la 7ª especial, cosa que va permetre a Ares reduir la diferència de 16’1″ a 3’1″. Ares va sortir molt millor que el català al vuitè tram i va ampliar l’avantatge en el novè.

Els darrers 1,53 quilòmetres van tenir lloc sobre sec inicialment i se’n van beneficiar els primers quatre de l’ordre de sortida, entre els quals també hi havia el Fourmaux, mentre que tots els altres es van trobar amb la pluja.

“Va ser difícil triar bé els pneumàtics i trobar l’adherència, però el dia va anar bé i estic content”, va dir Ares quan sortia del seu Hyundai i20 R5.

Fourmaux també es va mostrar feliç, ja que també és primer a ERC1 Junior i segon a la general:

“Les condicions han estat molt dures, però el ritme i els pneumàtics han estat bons”, va declarar el pilot del M-Sport Ford World Rally Team, guanyador del tram 7 i 8 amb el seu Fiesta R5 MkII.

Solans, en la seva primera sortida a Canàries, és actualment tercer:

“No esperava que el terreny fos tan relliscós, però els pneumàtics escollits eren correctes i hem de millorar la configuració del nostre Škoda Fabia Rally2 Evo. També he de treballar millor en les notes”.

Quart lloc per a Yoann Bonato en un Citroën C3 R5, seguit del Škoda de José Suárez i del C3 de Luis Monzón.

Oliver Solberg és setè i reconeixia la seva manca d’experiència en aquesta prova, ha lluitat per trobar els millors pneumàtics per al seu Volkswagen Polo GTI R5:

“El matí ha estat molt difícil i les condicions eren dolentes. Relliscava molt i vaig anar al límit diverses vegades. Podria haver fet millor les coses, però era massa arriscat, així que està bé. El títol? No hi penso, el camí encara és llarg ”.

El líder d’ERC, Alexey Lukyanuk, va ser l’últim dels cotxes del Rally2 en sortir, però la tàctica no ha donat els seus fruits aquest matí, ja que el terra estava mullat. La pluja també ha augmentat en intensitat i el rus del Saintéloc Junior Team només ha pogut marcar el millor temps en el tram 5 i 6, abans de tornar a perdre terreny i acabar vuitè, per davant del seu company d’equip Marijan Griebel.

“En les especials seques ens hem divertir molt i ens han vingut al cap els moments de les victòries passades, però després les coses han empitjorat i el dia no ha acabat bé – diu Lukyanuk – Estem contents amb la posició actual, però triar bé els pneumàtics és una loteria “.

Griebel s’ha mostrat en bona forma malgrat la seva manca d’experiència amb el C3, tot i que en l’especial 8 el bao del parabrisa li ha creat molts problemes de visibilitat.

Yeray Lemes completa el Top10 després d’una llarga batalla amb Andreas Mikkelsen (Topp-Cars Rally Team), que es va esfondrar al matí muntant pneumàtics llisos en el seu Škoda Fabia.

Enrique Cruz, Callum Devine (Motorsport Ireland Rally Academy), Simone Tempestini (Napoca Rally Academy) i Craig Breen (Team MRF Tires) completen els punts, seguits de Surhayen Pernía, Miko Marczyk (ORLEN Team), Albert von Thurn Taxis i el Líder ERC3 / ERC3 Junior, Pep Bassas i Sindre Furuseth amb el seu Peugeot 208 Rally4.

Niki Mayr-Melnhof ha patit problemes d’embragatge al matí i és 21è, mentre que una punxada ha fet perdre el temps a Josh McErlean (Motorsport Ireland Rally Academy – Hyundai). Pepe López s’ha sortit en el primer tram i s’ha retirat, igual que Erik Cais (Yacco ACCR Team – Fiesta) al tram 5 després de tocar un pont.

Bassas vola sobre l’asfalt de Canàries

Pep Bassas ha estat l’autor d’una gran actuació a la primera etapa del Ral·li Islas Canarias, acabant al capdavant a ERC3 / ERC3 Junior-Pirelli amb 6 trams guanyats de 9.

L’espanyol ha col·locat el seu Peugeot 208 Rally4 26’3″ per davant de Sindre Furuseth (Saintéloc Junior Team), que retornava al campionat.

El tercer era el nou campió Ken Torn (Estonian Autosport Junior Team – Ford Fiesta Rally4), seguit de Pedro Almeida i Amaury Molle, amb problemes de potència en el seu Peugeot 208 R2.

Darrere del belga hi ha Charles Munster i Ola Jr Floene (Toksport WRT), que no obstant això danyava la direcció del seu Renault Clio RSR Rally5.

A ERC3, cinquè tenim Jorge Cagiao i sisè Sergio Fuentes, amb Adrienn Vogel darrere. Chris Ingram, campió d’ERC 2019, és novè amb el nou Clio de Toksport, mentre que Ekaterina Stratieva és 12a i Łukasz Lewandowski s’ha retirat per problemes de caixa de canvis.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share