WRC: Reguitzell de canvis per al 2021

El Power Stage comptarà pels punts a la classificació de cosntructors al Campionat Mundial de Ral·lis a partir del 2021. Les noves proves de pneumàtics també han estat validades pel World Motor Sport Council.

El World Motor Sport Council, celebrat ahir dimecres, va aprovar una innovació reguladora a nivell esportiu al Campionat Mundial de Ral·lis, amb l’atribució de punts a la classificació dels fabricants a la Power Stage.

Únicament reservat als pilots fins ara, aquests punts s’inclouran per al campionat de marques, els dos pilots millor classificats entre els nominats pels equips i inclosos en els 5 primers llocs de la Power Stage.

L’altra gran novetat per a la propera campanya, donada l’arribada d’un nou fabricant de pneumàtics com és Pirelli, és la provisió de nou dies addicionals de test per a cada fabricant, per tal d’adapatar-se als nou pneumàtics italians.

Canvis també en el WRC2 i WRC3

Les categories WRC2 i WRC3 també tindran diversos canvis de regles. Els equips que vulguin entrar al WRC2 hauran d’inscriure’s com a molt tard a la data de tancament de la cinquena ronda de la temporada 2021.

Per sumar punts, un equip ha d’inscriure dos cotxes en un màxim de set ral·lis, inclosa un mínim d’una ronda fora d’Europa. Els pilots i equips del WRC2 hauran de ser nominats per obtenir punts i, per tant, poden participar en ral·lis addicionals de «Prioritat 2» sense puntuar.

La classificació es farà tenint en compte sis de les set proves seleccionades. Al WRC3, el nombre de ral·lis que comptarà per al campionat baixarà a set, i les cinc millors rondes comptaran amb punts pel campionat. També s’han afegit requisits específics per restringir l’arribada de pilots novells.

Els punts de bonificació del Power Stage s’integraran en el mateix format que en WRC per a les categories WRC2 i WRC3. El campionat júnior tindrà un calendari de cinc proves.

La FIA especifica a més que, com a mínim, la meitat dels esdeveniments programats al calendari inicial s’han d’organitzar perquè els títols s’atorguin. En els campionats de suport, la FIA tindrà la possibilitat d’ajustar el nombre mínim de participacions i el nombre d’esdeveniments tinguts en compte, si el nombre d’esdeveniments és inferior al previst inicialment.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments