DAKAR 2021: Itinerari etapa a etapa

Des de motoresport.cat creiem indigne i infame que una prova amb l’esperit del Dakar es vegi tacada per la visita a un país on els drets humans i en especial els drets bàsics de les dones es veuen atacats dia rere dia.

Després de descobrir el país el 2020, el recorregut de l’edició 2021 se centra en l’exploració: l’accent estarà posat en seguir descobrint nous paratges ja que els trams d’especial són totalment inèdits; limitant el nombre de pistes ràpides en què les diferències que es fan estan més lligades a la potència dels vehicles que a altres circumstàncies.

2/01 – Pròleg Jeddah> Jeddah – 11 km

Una especial que fomentarà que tots puguin tornar a submergir-se en l’estat de concentració que requereix la disciplina. A poc més de trenta quilòmetres de l’estadi de Rei Abdallah, les primeres pistes de sorra del recorregut convidaran a escalfar motors. La classificació definirà sobretot l’ordre de sortida de l’etapa de l’endemà per garantir que es corri en total seguretat. Cadascú sortirà en el lloc que li correspon.

La imagen puede contener: cielo, montaña, nube, exterior y naturaleza

3/01 – Jeddah> Bisha, 622 km – SS: 277 km

La primera especial es disputarà íntegrament per pistes. La importància del pilotatge quedarà patent a l’hora d’anar enllaçant valls sense deixar-se enganyar per les múltiples interseccions que podrien provocar petits errors de navegació. Els trams de pedres exigiran també estar molt atents, ja que podria haver punxades a la primera de canvi.

4/01 – Bisha> Wadi Ad-Dawasir, 685 km – SS: 457 km

Arriba l’hora de enfrontar-se a les primeres dunes a la trentena de quilòmetres de sorra que protagonitzaran el primer terç de l’especial. Si ho traslladem a una paleta de colors, el groc serà el centre d’atenció, però les dunes blanques aportaran un toc de contrast. Una llarga secció de fora pista, versió «open space» al desert, donarà pas a la traca final de pistes de sorra.

5/01 – Wadi Ad-Dawasir> Wadi Ad-Dawasir, 630 km – SS: 403 km

L’escenari de el dia serà l’entrada a l’Empty Quarter, el desert absolut. La dosi de dunes estarà a l’altura, però seguirà sent assumible gràcies a la seva disposició, en petites fileres disseminades. L’especial alternarà trams tècnics amb parts de major velocitat. Els més ràpids tindran ocasió de marcar diferències en una impressionant etapa en bucle.

La imagen puede contener: automóvil, cielo y exterior

6/01 – Wadi Ad-Dawasir> Riyadh, 813 km – SS: 337 km

Serà l’etapa més llarga si es té en compte el tram d’enllaç, però la part purament esportiva no està pensada per a esgotar als pilots. A canvi, es posarà èmfasi en el plaer de pilotar, encara que l’embolic de pistes no donarà un respir als copilots. Malgrat ser una jornada de transició, qualsevol error pot traduir-se en minuts i llocs perduts en la classificació.

7/01 – Riyadh> Buraydah, 625 km – SS: 419 km

En el ral·li raid cal ser pacient. Una virtut que serà fonamental posar en pràctica en aquesta especial llarga i difícil, que posarà a prova els nervis dels més impacients. Diversos elements contribuiran a disminuir la velocitat mitjana, entre ells un tram important de dunes a meitat de l’especial i nombroses roques que entapissaran algunes pistes. Punxada assegurat per als que es precipitin.

8/01 – Buraydah> Ha’il, 655 km – SS: 485 km

El camí cap a Ha’il serà 100% sorra. Les dunes adoptaran totes les formes possibles en el recorregut i caldrà saber abordar-les del dret i de l’inrevés. Alguns coneixeran la nit al desert … i potser una jornada de descans una mica més curta del previst.

9/01 – Ha’il Dia de descans

Per a molts la jornada de descans constitueix ja un objectiu intermedi d’alta volada. Per a tots serà el moment d’avaluar l’estratègia i d’emprar de manera equilibrada el temps ofert per a la recuperació. Es veurà reduït per als que arribin amb retard, que sens dubte hauran de treballar dur en els seus vehicles. Els altres es dividiran entre el manteniment necessari per reprendre amb serenitat la carrera i assaltar les dunes i el descans pròpiament dit. I tot això sense perdre la concentració!

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

10/01 – Ha’il> Djawf Amir, 737 km SS: 471 km (etapa marató)

L’etapa marató començarà amb una gran desfilada de muntanyes de sorra i 100 quilòmetres de puja i baixa sense interrupció. Des de la sortida, saber administrar l’esforç serà fonamental: compte amb els sobreescalfaments. Els trams plans pedregosos i l’alternança de pistes sinuoses i ràpides tancaran aquest primer tram. Es permetrà fer reparacions en un parc de treball a què només tindran accés els competidors.

11/01 – Djawf Amir> NEOM, 709 km – SS: 375 km

A la segona part de l’etapa marató, solen veure recompensats els més prudents de el dia anterior. A més de la satisfacció de travessar sense contratemps les pistes de sorra amb pedres de l’especial del dia, podran gaudir dels millors paisatges de la prova, sempre que no perdin de vista el llibre de ruta.

12/01 – NEOM> NEOM, 579 km – SS: 465 km

La sortida de l’especial tindrà lloc a la vora del mar Roig amb un passeig al costat de la mar. El moment balneari durarà poc, ja que, ràpidament, es posarà rumb cap a pistes més ràpides però molt arenoses, per mantenir a ratlla el comptaquilòmetres. La durada i la varietat d’aquesta etapa la situen com una de les més exigents de l’edició.

13/01 – NEOM> álula, 583 km SS: 342 km

El decorat passarà del majestuós al sublim, sobretot a el principi de l’etapa. I el nivell estètic no decaurà a l’entrar a les zones semi muntanyoses que constitueixen la part essencial del recorregut. Les pistes de sorra donaran una treva i es podrà mantenir un ritme ràpid en alguns trams; això sí, sempre que els pilots aconsegueixin orientar-se entre les valls.

14/01 – Alula> Yanbu, 557 km – SS: 511 km

L’especial més llarga del ral·li serà també propícia a la batalla més decisiva entre els aspirants al títol. Després de diversos dies sense dunes, tornaran amb magnificència amb gairebé 100 km que posaran a prova als experts: en un oceà de sorra, els minuts que es guanyen o es perden poden multiplicar-se per deu.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

15/01 – Yanbu> Jeddah, 452 km – SS: 225 km

L’última etapa del Dakar no sempre és la més senzilla. Pilots i tripulacions seguiran sentint la pressió d’unes serralades de dunes en les quals una volta de campana pot tirar-ho tot pel terra. En qualsevol cas, serà un dia de celebració al voltant de la línia de meta, situada a la vora d’un mar Roig que, a més d’un, portarà records del Llac Rosa.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments