La prova sobre asfalt tindrà lloc a l’agost en una data encara per confirmar. Substituirà a la cita del Regne Unit a Irlanda de Nord, que lamentablement ha estat ajornat per a aquest any a causa de la incertesa sobre el finançament públic en relació amb la pandèmia de l’Coronavirus.
Bèlgica es convertirà en la 35a nació en organitzar una prova del WRC des que la sèrie va començar el 1973. La prova del passat novembre a Ypres va ser cancel·lada a causa de Covid-19.
Ypres es va celebrar per primera vegada el 1965 i s’ha establert com un dels ral·lis més exigents d’Europa. Entre els guanyadors anteriors es troben l’actual pilot de Hyundai Motorsport i heroi local Thierry Neuville el 2018 i el seu company d’equip Craig Breen a l’any següent.
El ral·li comptarà amb tres dies de competició amb un parc d’assistència en l’històric Grote Markt de Ypres.
Jona Siebel, director general d’WRC Promotor, el titular dels drets comercials del campionat, va dir que Ypres serà una gran trobada per als equips, pilots i copilots.
«Ypres ha estat una pedra angular enormement popular dels ral·lis europeus durant més de mig segle. El seu salt al WRC suposarà un dels reptes més durs de la temporada i estic encantat que el campionat visiti per fi Bèlgica després del desafortunat retard de l’any passat «, ha afegit.
«La seva difícil barreja d’estrets camins d’asfalt amb grans rases al llarg de les carreteres, juntament amb alguns trams de nit i el potencial clima mixt, proporcionarà moltes emocions i drames per als aficionats».
Siebel va reconèixer les dificultats del Ral·li d’Irlanda de Nord per obtenir el suport governamental necessari en temps tan difícils.
«És trist que els ral·lis no gaudeixi de la bellesa d’Irlanda de Nord aquest any, però la pandèmia segueix afectant l’economia mundial. El nostre entusiasme per una prova de l’WRC allà segueix sent forta i esperem continuar les nostres converses per 2022», va dir.
El director ral·lis de la FIA, Yves Matton, comenta:
«El calendari 2021 s’ha elaborat amb el teló de fons dels desafiaments que planteja la pandèmia de Covid-19 i sabíem que possiblement ens enfrontaríem a problemes continus en aquest nou any».
«Bobby Willis i el seu equip han posat molta feina i esforços per portar el WRC a Irlanda de Nord i estem molt decebuts perquè no hi haurà ral·li al Regne Unit aquest any», ha afegit.
«És una oportunitat per al Ypres Ral·li de Bèlgica després de l’intent de l’any passat. Mostrarà l’ADN del ral·li amb una ruta que uneix Ypres amb Spa-Francorchamps, dues seus icòniques de l’automobilisme belga. Ho espero amb ànsies».
A l’octubre, el Renties Ypres Ral·li de Bèlgica va ser nominat a la llista de reserva de l’WRC 2021 i Alain Penasse, president de Club Superstage, organitzador de l’esdeveniment, va dir que el ral·li estava llest per ocupar el seu lloc en el calendari.
«L’any passat els nostres voluntaris van demostrar que podien canviar ràpidament i organitzar un esdeveniment del WRC amb poca antelació. Lamentablement no va succeir, però estarem encantats de donar la benvinguda al WRC per primera vegada a mitjans d’agost», va dir.
«En termes generals, tornarem a utilitzar el format proposat l’any passat. Això va ser clarament apreciat pels participants, ja que la llista d’inscripcions per a l’edició de 2020 es veia impressionant amb 140 equips inscrits».
Irlanda del Nord i no Gal·les
El promotor del Ral·li d’Irlanda de Nord, Bobby Willis, va explicar que no es disposava dels fons públics necessaris per donar suport a un esdeveniment del nivell del WRC aquest any a causa de la incertesa que envolta la pandèmia.
«Turisme d’Irlanda de Nord reconeix que la celebració del Ral·li d’Irlanda del Nord el 2021 va representar una oportunitat positiva per donar a conèixer la regió a nivell mundial, i serviria per celebrar l’herència del motoresport d’Irlanda de Nord.
«No obstant això, considera que el Covid-19 podria disminuir els substancials beneficis econòmics que històricament el WRC atorga als seus regions amfitriones, i per tant la inversió no representaria el millor valor per els diners públics en aquest moment.
«Hem d’acceptar la situació per 2021 i centrar-nos en els nostres debats per explorar les vies per 2022», va dir.
L’acord de principi entre el promotor del WRC i Renties Ypres Ral·li de Bèlgica està subjecte a l’acord de la FIA i l’ASN (autoritat esportiva nacional),