RAID: La transició verda proposada pel Dakar

Els organitzadors del Dakar han presentat plans per a un futur més net per a l’esdeveniment centrat en la instal·lació d’un «bivouac verd» i la introducció d’una categoria d’energia alternativa.

L’empresa d’energia solar GCK, Desert Technologies, vol alimentar el bivouac de Dakar i els punts de càrrega de subministrament per als vehicles elèctrics en preparació per al seu desplaçament cap als vehicles d’energia renovable.

La demostració de GCK Energy a Dakar d’enguany és part del pla de l’ASO d’executar una estructura bivouac autònoma el 2024, mentre que els organitzadors tenen com a objectiu que tots els vehicles de carreres siguin impulsats per energia verda el 2030.

La instal·lació es va mostrar en el Neom bivouac d’enguany, amb 630 panells solars capaços de produir fins a 1,2 megawatts d’energia al dia, mentre que els plans d’emmagatzematge de GCK Energy permetran emmagatzemar l’electricitat i proporcionar punts de càrrega a tota la zona.

«La nostra visió és crear un bivouac impulsat per energia neta», va dir Gilles Rocchia, fundador de Socomec i GCK Energy.

«L’energia emmagatzemada durant el dia s’utilitza per alimentar les nostres instal·lacions, el nostre cotxe completament elèctric GCK E-Blast 1 i la sala de premsa i els videowalls dels organitzadors.

«La idea és alimentar totes les instal·lacions de l’organització en el bivouac amb energia neta.

«Estem preparats per alimentar les instal·lacions de l’ASO 2022. Estem parlant de tres contenidors més un per a l’emmagatzematge, per la qual cosa la xifra no és astronòmica.

«El temps d’instal·lació del sistema també és molt raonable, ja que només van trigar quatre hores en les instal·lacions actuals.»

GCK Motorsport va començar a treballar fa quatre anys en un programa fora de la carretera, amb el GCK e-Blast 1, amb un segon model, GCK e-Blast H2, un cotxe híbrid que utilitza bateries i l’hidrogen. Kevin Abbring, pilot del WRC, forma part de l’equip de proves del projecte.

El moviment verd segueix el canvi planificat a la competició d’hidrogen i elèctrica al Dakar, amb Audi anunciant la seva entrada en un cotxe híbrid per a l’esdeveniment del 2022 derivat en part del seu motor DTM de Classe One-spec.

«L’energia renovable i neta és la tendència que ASO ha decidit adoptar», va dir el director de ral·li de Dakar David Castera.

«L’anunci d’Audi unir-se al ral·li amb un model híbrid serà seguit per altres fabricants i vam tenir la demostració del que GCK Motorsport pot fer.»

Categoria d’energia alternativa per al Dakar 2022


Durant una presentació a Dakar, Castera va revelar plans per a una categoria d’energia alternativa per al 2022 per a cotxes i camions híbrids, elèctrics o impulsats per hidrogen, amb quatre projectes presentats.

En la categoria de cotxes, Sven Quandt, director general de Q-Mototorsport, té com a objectiu executar per Audi un projecte per produir un vehicle totalment elèctric desenvolupat per Audi Sport.

Cyril Despres i Mike Horn van presentar un projecte de Gen-Z que vol ser a l’inici del Dakar 2023 amb un cotxe propulsat per hidrogen.

En la categoria de camions, Gaussin Group va revelar un projecte de camió impulsat per hidrogen, mentre que Kolen Industries va oferir un pla de camions propulsat per hidrogen elèctric.

A partir de 2026, tots els competidors d’elit en les categories de cotxes i camions hauran d’entrar en la carrera amb vehicles que compleixin nous estàndards d’emissions ultra-baixos, com a part de l’objectiu de 2030 de que tots els vehicles en les categories de cotxes i camions siguin impulsats per energia alternativa amb emissió zero.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments