RAIDS: ASM Motorsport construeix un buggy T3

El preparador català, ASM Motorsport ha vist una bona oportunitat en aquest segment i ha decidit construir el seu propi vehicle tot terreny T3. La moda, potser no passatgera, dels vehicles lleugers en el món dels ral·li raid és una realitat que el Dakar 2021 ha demostrat de nou.

Aquesta categoria ha tornat a batre el rècord de participants des que es va crear una categoria específica en 2017. La FIA ha redactat en els últims anys un reglament adaptat per a ells, dividint-los en dues categories: T3 i T4.

Aquesta categoria (T3) engloba els anomenats ‘prototips de vehicles lleugers‘, dissenyats exclusivament per a la competició amb 900 kg de pes mínim, amb xassís tubulars específics i una cilindrada de 1.050 cc.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

ASM Motorsport va decidir ampliar el seu mercat i entrar en el món dels ral·li raid, després d’anys com a preparador de cotxes de ral·lis. Un de les seves últimes i destacades preparacions va ser el Dacia Sandero R4 que va debutar en el Ral·li de Montecarlo 2020. El primer vehicle de la categoria R4 FIA en fer el seu debut en el Campionat del Món.

«El tret de sortida va ser al Ral·li de Montecarlo 2020, esmorzant diumenge al matí al port de Mònaco amb una de les persones claus del nostre projecte. Allà és on vam veure que podíem tenir tots els ingredients per construir aquest cotxe -sobre el qual ja portàvem tres mesos investigant- amb garanties d’èxit, i llavors va començar la feina «, comenta Àlex Sabater, CEO d’ASM Motorsport.

«La categoria T3 de raids ofereix un futur interessant i ens permet, partint d’un paper en blanc, crear íntegrament el nostre propi cotxe, enginyant, dissenyant i fabricant totes les parts que el componen. I, per això, des de principis de 2020 vam iniciar aquesta nova línia en l’àmbit de l’off road «.

La imagen puede contener: 1 persona

Un cotxe pensat i produït a Catalunya des de 0

Des de llavors, ASM Motorsport ha treballat sense descans en el disseny i construcció del seu propi xassís, aconseguint «una posició de conducció i centre de gravetat òptims, amb una geometria de suspensió i direcció optimitzada en qualsevol punt del recorregut de suspensió o posició de volant.

En el nostre disseny hem prioritzat la fiabilitat, la distribució de pesos i la practicitat a l’hora de treballar en les assistències per resoldre qualsevol contingència en carrera «, explica Ignacio Santamaría, Cap de mecànics d’ASM Motorsport i experimentat copilot que ha participat al Dakar en deu ocasions, a la banda de pilots com Jesús Calleja, Xavi Foj i José Luis Peña, entre d’altres.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

La primera unitat d’aquest nou T3 es troba en la seva recta final de construcció i ha optat, després d’avaluar les opcions que dona el reglament de la Federació Internacional d’Automobilisme, per utilitzar el motor del Ford Fiesta 1.0 Turbo. Per a això, han hagut de realitzar tot un procés d’enginyeria inversa a la part electrònica del´propulsor, connectant-lo a una centraleta Motec per optimitzar les corbes de parell i potència.

L’objectiu que es marca ASM Motorsport és dur a terme durant els propers mesos un intens programa de test de tots els components de el vehicle -que s’aproparà tot el possible a el pes mínim marcat pel reglament sense sacrificar la rigidesa de l’estructura-, abans de fer-lo debutar en competició.

«Quan el cotxe surti a el mercat per competir, hem de tenir l’absoluta certesa que tot està provat i funciona perfectament, i aquest és el missatge que volem transmetre als futurs propietaris. Malgrat tot, i si les coses avancen segons el previst, ens agradaria estar ja presents a la Baja Aragó 2021 «, afegeix Sabater.

No hay ninguna descripción de la foto disponible.

La cita, puntuable per a la Copa del Món de Bajes de la FIA 2021, està programada per als dies 23, 24 i 25 de juliol. Fins llavors, ASM Motorsport provarà i posarà a punt el seu nou T3 per polir fins al més petit detall.

«El futur dels ral·li raid està en la categoria T3, perquè podem oferir un vehicle de qualitat amb un pressupost més contingut que els grans prototips«, explica.

El preparador, amb seu a Montgat (Barcelona), ja està desitjant trepitjar els deserts de mig món.

«Podem veure aquests dies al Ral·li Dakar les grans actuacions de Cristina Gutiérrez o el jove Seth Quintero [dos dels debutants de la categoria que més destaquen en la present edició]. I nosaltres esperem veure en un futur molt proper molts dels nostres vehicles competint en els diferents raids al voltant de el món «, conclou Sabater.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments