Que el futur serà elèctric o no serà ho tenen clar la majoria de fabricants. Mentre alguns han preferit distanciar-se del seu passat amb visions futuristes, d’altres han optat per una opció més nostàlgica, recuperant models i estètiques de tota la vida per facilitar la transició al model elèctric. Si Honda ja ho va fer amb el curiós e, avui toca parlar del nou Renault 5, un model elèctric cridat a ser el primer pas per revolucionar la gama de motors del fabricant francés en el que els dièsels, així d’entrada, tenen un futur molt negre.
El nou Renault 5 va debutar ahir en format conceptual dins de la presentació que Luca de Meo va fer del pla de recuperació del Grup Renault. Aquest pla passa per deixar de comercialitzar motors dièsels a partir de 2025 substituint-los per motors de benzina amb diferents graus d’hibridació i fins a 14 nous models elèctrics que els francesos aniran presentant al llarg dels propers 4 anys.
Estèticament ens trobem un compacte de 4 portes amb un disseny retro clarament inspirat en el del Renault 5 clàssic. Això es fa més que evident a la part posterior on destaquen un nou logo situat asimetricament i els pilots verticals tan característics del model presentat el 1972. Al davant, tres quarts del mateix: un nou logo que de ben segur seguirem veient en els propers models de la marca i uns fars d’inspiració retro sota els que s’amaguen uns llums LED diurns flotants que tan de bo arribin al model producció.
La silueta lateral destaca per uns pasos de roda molt marcats, finestres sense marc i unes llantes de generoses proporcions amb un disseny força treballat aerodinàmicament. Una línia vermella que comença a l’estilitzat retrovisor i continua pel pilar A i tota la línia del sostre — negre, per cert — donen un extra d’esportivitat que tan de bo es tradueixin en una versió més prestacional, qui sap si signada per Alpine.
El nou Renault 5 no és més que el primer pas cap a una electrificació significativa de la gama Renault, una gama que passarà a prescindir dels motors dièsel a partir de 2025 — com a mínim en turismes, limitant-se únicament a la gama de vehicles comercials — i en la que veurem fins a 14 models elèctrics nous en els propers anys.
Aquesta gama elèctrica compaginarà tecnologia d’emmagatzematge energètic de pila de combustible — hidrògen — i bateries, i es dividirà en models poc potents amb un enfocament clarament més urbà així com en models més prestacionals amb potències que arribaran als 400 CV. L’objectiu és clar: aconseguir que aquesta gama elèctrica suposi una cinquena part de les vendes totals de la marca. Si segueixen en aquesta línia no crec que tinguin problemes per aconseguir-ho.