WRC: Els canvis de normativa per al 2021

No hi ha moltes regles noves per al 2021, però com sempre hi ha alguns ajustaments. Hi ha, però, un canvi significatiu, ja que Pirelli substituirà Michelin com a únic proveïdor de pneumàtics per a la disciplina, i inclou Rally1 (WRC) i Rally2 (R5).

Tenint en compte l’impacte de la pandèmia Covid-19, que només va permetre set de 13 esdeveniments previstos pel Mundial 2020, el Consell Mundial de la FIA va aprovar una directiva que situa el nombre mínim de 6 proves per concedir els títols mundials. Si hi ha menys proves, no s’atorgaran títols.

La PowerStage compleix deu anys el 2021 i ara la FIA ha decidit fer canvis als punts atribuïbles. Les esmenes al Reglament esportiu de la FIA pel que fa al WRC inclouen ara l’atorgament de punts addicionals de PowerStage als constructors.

Es puntuaran els dos millors classificats nominats per un equip que acabin en els primers cinc llocs del PowerStage, amb l’objectiu d’afegir una dimensió addicional a la lluita dels constructors. Com es va assenyalar aquest any, la diferència entre Hyundai i Toyota a l’inici de l’última cursa va ser tan curta que els punts PowerStage podrien marcar la diferència. Aquesta és la intenció i això farà que més pilots s’arrisquin a conduir més ràpid en aquesta etapa especial, ja que poden contribuir al triomf del campionat, fins i tot si, individualment, ja no lluiten pel títol de pilots. A causa de l’èxit dels punts PowerStage al WRC, el mateix format s’ampliarà ara a les categories WRC2 i WRC3.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments