WRC: Ni el podi de Neuville salva a Hyundai en aquest Monte-Carlo 2021

Hyundai tenia bones prespectives per al Ral·li de Monte-Carlo, però al final hi va haver poques coses que anessin bé als homes d’Alzenau.

El podi de Thierry Neuville i Martin Wydaeghe els va salvar, i encara va tenir sort. Va ser clarament la mostra que aquesta no era la millor prova per canviar el copilot, en una història poc explicada. Neuville diu que «ha estat un inici de campionat desafiant, sobretot després d’un canvi de copilot d’última hora«, però no va explicar el perquè. Al final, es va conformar amb el podi, enfront de la victòria aconseguida la temporada anterior.

Dani Sordo i Carlos del Barrio van tenir un ral·li pobre, però de menys a més, però Ott Tänak li va anar pitjor, va abandonar i a més va ser sancionat amb una prova de suspensió.

“Aquest ral·li va acabar de la mateixa manera que va anar durant tot el cap de setmana. Ha anat tot malament. No sé si va ser el nostre enfocament, o el que fos, però hem tornat a deixar exposats els nostres límits. Ni tan sols podíem reaccionar gaire perquè ens tornaven a colpejar i per molt que intentàvem tirar endavant. Personalment, he de replantejar-me profundament en moltes coses, perquè el que he vist aquest cap de setmana està lluny de ser una cosa que em fa sentir orgullós i feliç. S’ha de canviar alguna cosa sobre l’enfocament ”

Adamo

Contrasta fortament amb aquella que al final del ral·li Monza va plorar satisfet pel que l’equip va aconseguir el títol de constructors de 2020. Ara, l’equip és el mateix, potser va ser un mal cap de setmana, qui sap.

La sanció de Tänak

Els comissaris esportius van fer molta feina en aquest Ral·li de Montecarlo. Després de les nombroses sancions als cascos mal ajustats, entre d’altres, hi ha un «càstig» que es pot complicar. Després de punxar al tram 10 i posteriorment abandonar la cursa, Ott Tanak ha estat apercebut amb una suspensió d’una cursa per haver corregut en el tram d’enllaç cap a Gap amb tres rodes, cosa que avui està expressament prohibida pel Codi Internacional de l’Esport i Reglament esportiu del WRC.

El duet estonià va patir una punxada al tram 9 i va tenir un nou problema de pneumàtics en el 10. Tot i que ja havia abandonat la cursa, Tänak no podia conduir el cotxe amb només tres rodes i la suspensió apareix en suspens perquè hi ha al·legacions. Aquesta sentència suspesa no ha de servir de jurisprudència per a possibles futures sancions, en relació amb altres pilots. Dit d’una altra manera, van ser benvolents amb Tanak, perquè aquella situació va determinar l’abandonament de la prova. Com es pot veure, Tanak no pot tornar a cometre un delicte similar, perquè si no, no podrà córrer.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments