CLÀSSICS: Si tens un euros a la butxaca pots comprar un d’aquests Grup B que subhasten

Els cotxes del grup B del Campionat Mundial de Ral·lis són alguns dels més mítics de la competició. Ara, Artcurial celebrarà una subhasta el 5 de febrer en què tindrà set exemplars del grup B, una col·lecció reunida per Michel Hommell i Olivier Quesnel, que fins aleshores havia estat en un museu. No obstant això, ha arribat el moment de trobar un nou garatge per a aquestes autèntiques perles.

Audi Sport Quattro

Comencem pel mític Audi Sport Quattro S1 del 1988 amb el xassís # 85ZGA905016. Aquest exemplar es va utilitzar a la primera edició de la «carrera de campions». Més tard, va acabar al museu després de trencar el turbo en un esdeveniment benèfic, mentre estava pilotat per Bruno Saby, Ari Vatanen i Michèle Mouton. Pel que fa al preu, el subhastador espera un valor d’entre 1 i 1,3 milions d’euros, el més car d’aquest grup.

Lancia 037 Evo 2

El següent model és un Lancia 037 Evo 2. Malauradament, no es coneix el passat d’aquesta unitat # ZLA151AR000000412. Potser per això el preu esperat és molt inferior, entre 500 i 800 mil euros.

Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2

També a partir del 1985 trobaem el Peugeot 205 Turbo 16 Evolution 2 amb el xassís # VF3741R76E5200009. Conduït per Timo Salonen al Ral·li de Suècia el 1986, va ser utilitzat posteriorment al Campionat Europeu de Ral·lis on va ser protagonitsta. De fet, aquesta unitat va guanyar tres títols abans d’arribar a mans d’Olivier Quesnel. El preu esperat oscil·la entre els 600 i els 800 mil euros.

Fonte: Artcurial

Lancia Delta S4

El segon model de Lancia ens porta al Delta S4 de 1986 amb el xassís #227. Tot i estar pilotada per Miki Biasion en un acte commemoratiu, la cancel·lació de la normativa del Grup B va impedir un futur de possible èxit. Més tard, va córrer en curses de Ral·licros abans de ser comprat per Michel Hommel. Com el Peugeot, el preu esperat oscil·la entre els 600 i els 800 mil euros.

Renault 5 Maxi Turbo

El cinquè membre d’aquest grup, el Renault 5 Maxi Turbo, amb el xassís #PT8220E00001, va ser el mateix que va iniciar la carrera de Carlos Sainz. En aquest cas, el preu esperat oscil·la entre els 400 i els 600 mil euros.

Ford RS200

L’espectacular Ford RS200 de 1985 (#015) pertanyia a un pilot noruec abans de ser adquirit per Olivier Quesnel. Qui ho vulgui, pot esperar un preu d’entre 250 i 500 mil euros, segons Artcurial.

MG Metro 6R4

L’últim, però no menys important, membre de la llista és el MG Metro 6R4 de 1985 amb el xassís #SAXXRWNP7A0570016. Originalment construït amb un volant a la dreta, es va modificar perquè la conducció es fes a l’esquerra. El preu objectiu varia entre 280 i 360 mil euros.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments