WRC: Pirelli satisfeta amb el seu inici de temporada, el pilots no tant

Amb 3.200 pneumàtics disponibles, 800 dels quals per a WRC (80 pneumàtics per pilot), Pirelli va fer la seva «prova de foc» a Montecarlo, després d’un període de deu anys en què Michelin havia estat el proveïdor oficial de pneumàtics per al WRC.

Amb quatre compostos disponibles: P Zero RA (tou – súper tou), P Zero RA (Supersoft – tou per a asfalt sec / humit), Sottozero STZ-B (neu sense claus) i Sottozero STZ-B (neu amb claus) , la marca italiana necessitava naturalment entendre el rendiment i el límit dels seus pneumàtics, factors que potser no s’aprèn en un sol dia i en una sola prova, ni en tot un any de test.

Si, a l’inici de la cursa, els super tous no semblaven haver estat un problema per als pilots, no va ser així quan es feien servir pneumàtics amb claus. Divendres a la tarda, Sébastien Ogier va ser la primera víctima; l’endemà, Ott Tänak, Adrien Fourmaux, Yoann Bonato, Nicolas Ciamin i finalment Nikolay Gryazin van punxar dues vegades. L’últim dia de la cursa, Kalle Rovanperä i Yohan Rossel també van completar un especial sobre tres rodes.

El rendiment dels pneumàtics italians han obtingut un bon rendiment però el que ningú pensava era la quantitat de punxades que patirien.

La filosofia dels Pirelli és diferent, una mica més lent al principi, pero més resistents alhora de fer més quilometres, el principal canvi amb els Michelin és que la marca francesa era més tova i tenia un rendiment immediat però es degradaven molt més ràpid.

En aquest sentit, Terenzio Testoni, director d’Activitats de Ral·lis de Pirelli, va revelar que:

“Els equips necessitaven temps per entendre el funcionament dels pneumàtics. No es pot dir que sigui millor o pitjor, és diferent. Estem molt satisfets amb el rendiment de tots els nostres pneumàtics al Ral·li de Monte-Carlo, probablement la prova més crítica per als pneumàtics de tota la temporada, ja que l’elecció pot ser el factor determinant per obtenir un bon resultat, especialment en condicions extremes com que hem vist aquest any.

El nostre pneumàtic de neu va tenir un rendiment excepcional en condicions de pluja i fang, tot i que no era un pneumàtic específic per a aquestes condicions, mentre que el pneumàtic amb claus va ser capaç de proporcionar l’adherència necessària per dominar la neu i el gel, que van ser una característica diferent de l’esdeveniment d’aquest any. El Sottozero (amb claus) també es va utilitzar en condicions seques el diumenge, proporcionant un rendiment constant sense perdre cap clau.

Aquests nous Pirelli són diferents pel simple motiu pel qual els fabricants tenen una limitació per prova dels pneumàtics que poden utilitzar i no poden cobrir totes les condicions que hem d’afrontar durant tot l’any. Així, en algunes condicions, seran millors i en d’altres seran pitjors, i això és el que hem d’esbrinar, aprendre on està el límit ”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments