WRC: L’Artic Rallye 2021, tram a tram

Trams nocturns, el paisatge de Lapònia cobert de neu i temperatures a -20 °C són alguns dels aspectes més destacats de l’itinerari del Arctic Rallye de Finlàndia que s’ha fet públic avui dimarts.

La segona prova del Campionat del Món de Ral·lis de la FIA (26 – 28 de febrer) és la primera cita hivernal del WRC a Finlàndia. Tindrà la seva seu en Rovaniemi, a la vora del Cercle Polar Àrtic, i comptarà amb 10 trams de 251,08 km.

«L’Arctic Rallye de Finlàndia reuneix les millors condicions per un ral·li d’hivern i no podem esperar a oferir una fantàstica, desafiadora i compacta nova prova al calendari del Campionat del Món de Ral·lis de la FIA sota els rigorosos protocols de Covid-19», va dir el secretari adjunt, Kari Nuutinen.

«Les temperatures ambientals haurien d’estar entre -6 °C i -14 °C durant la setmana del ral·li, encara que podrien baixar fins a -20 °C. I hi haurà molta neu, o el que els lapons diuen «or blanc», en el sòl, així que les condicions són perfectes per a un rallye d’hivern».

L’itinerari

La prova inclourà trams ja vists en el Ral·li Àrtic de Lapònia, que va obrir el campionat finlandès el mes passat, amb altres parts que es recorreran en sentit invers.

Després del shakedown del divendres al matí, el ral·li arrenca a primera hora de la tarda amb una doble passada el tram de 31,05 km en Sarriojärvi, al nord-est de la ciutat.

«Sarriojärvi travessa probablement el terreny més bell del Cercle Polar Àrtic», va dir Nuutinen. El trams serà un dels favorits dels pilots, ja que la segona passada es realitza de nit.

«És el tram és el més llarg del ral·li i els equips hauran d’estar preparats per a algunes seccions extremadament estretes i moltes corbes sobre rasants. Els bancs de neu tenien un metre d’altura durant el recent condicionament de la ruta».

La segona etapa del dissabte presenta una ruta compacta al voltant de Vanttauskoski. Mustalampi (24,43 km), Kaihuavaara (19,91 km) i Siikakämä (27,68 km) es recorreran dues vegades, i la segona es realitzarà de negra nit.

En els boscos del nord de Finlàndia els esperen un paisatges impressionants
Mustalampi passa per sobre d’un pantà gelat abans d’acabar en una zona espectacular en una zona d’entrenament per a conductors. Kaihuavaara és molt ràpid, amb trams estrets i complicats, i Siikakämä és la típica carretera forestal de la regió.

La jornada final del diumenge comprèn dues passades per Aittajärvi (22,47 km), al sud de Rovaniemi, i el segon comptarà com el Wolf Power Stage, amb punts extra en joc en totes les categories.

© Nacho Mateo

«Es tracta d’un tram llegendari de Lapònia amb una zona que passa per les granges de Niemelä. És difícil de comparar amb qualsevol altra cosa i cal veure-la per a creure-la», va explicar Nuutinen.

Les condicions són tan extremes que cada cotxe ha de portar un kit de supervivència hivernal que inclou dues pales i roba d’abric per a protegir la tripulació en cas de problemes.

Divendres 26 febrer 2021 (62,10 km)
 08h31Shakedown Vennivaara5,69 km
ES115h08Sarriojärvi (TV)31,05 km
 16h28Reagroupement 
ES218h38Sarriojärvi 2 (TV)31,05 km
 20h18Assistència 
Dissabte 27 de febrer 2021 (144,04 km)
 07h30Sortida Etapa 2 
ES309h08Mustalampi 124,43 km
ES410h38Kaihuavaara 1 (TV)19,91 km
ES512h08Siikakama 127,68 km
 14h05Assistència 
ES615h38Mustalampi 224,43 km
ES717h08Kaihuavaara 2 (TV)19,91 km
ES818h38Siikakama 227,68 km
 20h08Assistència 
Diumenge 28 Febrer 2021 (44,94 km)
 09h00Assistència 
ES906h30Aittajärvi 1 (TV)22,47 km
ES1013h18Aittajärvi 2 (Power Stage) (TV)22,47 km

Tram a tram

ES1 / ES2: Sarriojärvi (31,05 km)
“El llac Sarriojärvi creua un dels paisatges més bells del cercle polar àrtic. L’escenari especial té parts suaus i segur que es convertirà en un dels moments favorits dels pilots, sobretot la segona nit. El llac Sarriojärvi és l’especial més llarga de l’esdeveniment, on els pilots s’enfronten a trams molt estrets, a més de nombrosos girs i cruïlles. Durant la planificació de la ruta, l’alçada de les parets de neu era de l’ordre d’un metre. «

ES3 / ES6: Mustalampi (24,43 km)
“L’especificitat d’aquest especial és que passa parcialment sobre un pantà congelat durant uns quants quilòmetres! Aquest especial també conté parts de l’especial Jyrhämäjärvi, ben conegudes pels pilots finlandesos. «

SS4 / SS7: Kaihuavaara (19,91 km)
“Aquesta especial de 19,91 quilòmetres és una de les tres del ral·li que s’emetrà en directe a tot el món. És una secció molt ràpida amb moltes zones estretes.»

ES5 / ES8: Siikakämä (27,68 km)
“Especial amb una carretera forestal típica a l’entorn de Rovaniemi, però ara s’ofereix en una versió uns 15 km més curta que la del ral·li de la Lapònia del mes passat. «

ES9 / ES10: Aittajärvi (22,47 km)
“Aittajärvi és una llegendària pista de ral·li a Lapònia que travessa parcialment les granges de Niemelä. Aquest moment és difícil de comparar amb altres especials, només cal passar-hi per creure que és real. «

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments