WRC: Malcolm Wilson: «He de sacrificar aquesta temporada»

La temporada 2021 de M-Sport corre el risc de ser molt pitjor que la temporada 2020, que ja va ser dolenta. La pandèmia va afectar molt l’estructura de Malcolm Wilson, la manca de diners els va impedir fins i tot fer proves durant l’any, i això es va reflectir molt en els beneficis dels seus pilots.

Ara, amb pilots molt més inexperts, les perspectives no són les millors. Teemu Suninen, Gus Greensmith i Adrien Fourmaux formen l’equip M-Sport Ford WRT el 2021, amb els homes de Malcolm Wilson apostant de nou per la joventut. Donant suport a tres joves, l’objectiu és progressar en el seu desenvolupament i veure’ls seguir les petjades dels seus predecessors, el campió del món de ral·lis 2019 Ott Tänak, i el subcampió del món de ral·li 2020 Elfyn Evans. Poc més que això pugui aspirar.

Greensmith disputarà la seva primera campanya completa amb el Ford Fiesta WRC i intentarà continuar avançant. Teemu Suninen ha planejat un programa parcial i, pel mig, per desenvolupar el WRC 2022. Potser el més important per a M-Sport el 2022. Com que no té grans ambicions esportives, pot apostar-ho tot pel desenvolupament del cotxe 2022 i en treuen profit durant l’any. Finalment, compartirà el Fiesta WRC amb Suninen en determinats esdeveniments serà Adrien Fourmaux, que també farà una temporada completa al WRC 2 amb el Ford Fiesta Rally2. El lema és «obtenir els millors resultats possibles el 2021».

Puede ser una imagen de comida, automóvil y carretera
©️ Nacho Mateo

Qüestió de calers

En declaracions a Dirtfish, Malcolm Wilson explica per què Esapekka Lappi no formava part de l’equip i per què ha de «sacrificar-se aquesta temporada»:

«La gent no entén que sé què pot fer aquest equip i aquest cotxe. És horrible quan no hi ha beneficis, fins i tot si hi ha recursos per fer una bona feina als ral·lis. Ara estem en aquesta posició ”, va començar dient Malcolm Wilson.

De fet, ni tan sols era necessari que el líder M-Sport ho digués, ja que només cal veure què va passar el 2017 i el 2018 per adonar-se que, amb la gent adequada i els diners suficients, van poder assolir els títols.

Ara mateix, Gus Greensmith és el «soci principal» simplement perquè té la cartera més farcida:

«Espero que la gent s’adoni que, per descomptat, li agradaria Sébastien (Ogier), Ott (Tänak) i Elfyn (Evans), com va passar el 2017 Creieu-me, si pogués, ho faria. Per tant, el resultat seria el mateix que el 2017. Ho guanyaríem tot», va dir Wilson

Ara bé, ara tenim prioritats diferents. Tot el que faig està centrat a mantenir viva l’empresa. Només volem sobreviure a aquesta era del malson del coronavirus i del Brexit. Vull arribar al 2022”, va dir Wilson,

En aquest context ni tan sols ha d’explicar gran part del que va passar amb la marxa de l’equip d’Esapekka Lappi. Sabíem que anava a M-Sport perquè va rebre l’últim any del contracte que tenia amb Citroën i, amb això, es pot permetre aquest luxe. Però l’any va acabar i M-Sport no tenia diners per pagar-li:

“La idea és arribar al 2022 tal com érem el 2017. Amb el cotxe més ràpid i els millors pilots. Tot i això, això significa que he de sacrificar aquesta temporada»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua