WRC: Matton creu que la nova hibridació dels Rally1 cridarà a una marca nova al campionat

El director de ral·li de la FIA Yves Matton ha confirmat la possibilitat que un altre fabricant s’uneixi al Campionat Mundial de Ral·lis durant la propera generació híbrida de cotxes Rally1.

Toyota i Citroën van ser els últims fabricants a unir-se al WRC per a una nova campanya, amb els dos antics gegants del campionat tornant per a la temporada 2017. L’empresa francesa va marxar a finals de 2019.

Un dels principals factors de la transició híbrida per al 2022 és fer que la sèrie sigui més relatable per als actuals fabricants d’automòbils i Matton li espera que un nou fabricant d’automòbils s’uneixi al campionat.

«Crec que al final del següent cicle d’homologació podríem tenir un fabricant nou. Teníem possibilitats, però t’he de dir que COVID-19 no ens ajuda a intentar fer un grup de pressió per intentar convèncer alguns fabricants d’unir-se. Crec que serem capaços d’atreure alguns fabricants, però no serà en 2022.»

Amb el cotxe de Hyundai Motorsport de 2022 que encara no s’ha signat a Seül, hi ha la possibilitat que el WRC es pugui quedar amb Toyota com l’únic competidor de fàbrica la pròxima temporada. Mentre Ford treballa colze amb colze amb M-Sport en el desenvolupament del seu cotxe Ral·li1, s’entén que l’Oval Blau no s’ha compromès a tornar de fàbrica al WRC.

En els últims 24 anys, el nombre de fabricants ha arribat a set, entre 1999 i 2002. En total, 12 fabricants d’automòbils diferents han participat oficialment en un programa World Rally Car en el WRC des de 1997 (Citrotron, Ford, Hyundai, Peugeot, Mini, Mitsubishi, Seat, kokoda, Subaru, Suzuki, Toyota i Volkswagen).

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments