WRC: La FIA no descarta un cicle de tres anys per als Rally1

La següent generació de cotxes del Campionat Mundial de Ral·lis, els Rally1 podria durar només tres anys en lloc del cicle complet d’homologació de cinc anys. Una decisió que podria suposar un sobre cost per a totes les marques implicades.

El director de ral·li de la FIA Yves Matton ha admès que l’òrgan de govern serà flexible per a les necessitats dels fabricants i, si això significa restringir les normes actuals, està disposat a fer-ho. El belga ha admès que començarà a buscar normes per 2025 a principis de l’any que ve.

“Hem de ser flexibles. Per descomptat, en un moment, si els fabricants ens diuen que volen entrar en alguna cosa, els escoltarem. Estem treballant amb ells. El nivell superior del campionat ara mateix no són els cotxes client. Si les coses estan canviant i els fabricants ens diuen: «Hem de donar-vos la nostra estratègia per als pròxims tres anys…» llavors per segur que treballarem amb ells.

Sabem que Rally1 és ara per tres anys: 2022, ’23, ’24 en el primer cicle. Una vegada que arribi el 2022, significa que en un any serà suficient per començar a parlar sobre 2025 i 26. I podem veure que les coses avancen més de pressa cada moment. No dic que no sigui bo començar a anticipar-se i a fer alguns interrogans sobre el que farem l’any 2026.

«Però, honestament, les coses es mouen tan ràpid que crec que primer tindrem 2022 i després, una vegada ho hàgim aconseguit, és hora de començar pels tres anys següents.

«El que aconseguim ara per a 2022 es basa en el que els fabricants han estat demanant. Per descomptat, com a FIA, volem més sostenibilitat dins del campionat i volem noves tecnologies; volem tenir els millors cotxes en el campionat que són un laboratori i portar noves tecnologies».

Amb la categoria reina del WRC avançant ràpidament cap a la tecnologia híbrida, Matton diu que esta decidit a veure aquest moviment a través de les categories de suport.

El moviment en cotxes híbrids Rally2 s’espera per al 2023.

Només puc dir-vos una cosa: introduïm un full de ruta complet sobre l’electrificació i la hibridació de tota la piràmide del cotxe de ral·li. Estem treballant estretament amb els fabricants de tota la piràmide des de Rally1 a Rally5.

Matton

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments