Ferrari confirma el seu retorn al màxim nivell de resistència a partir del 2023 amb un programa Le Mans Hypercar.
La marca italiana està a punt de tornar a la primera categoria de la Resistència, un retorn esperat des de 1973. Ferrari és, per tant, el sisè fabricant que confirma el seu compromís amb l’Hypercar, al costat de Peugeot, Glickenhaus, Audi, Porsche i Toyota.
La categoria Hypercar, que a partir d’aquest any 2021 constitueix el màxim nivell de resistència, ofereix als fabricants dues opcions dins d’una única regulació:
- Dissenyst un prototip en forma d’Hypercar
- Des d’un hypercotxe de carretera, desenvolupar un cotxe de carreres
Ferrari té una llarga i il·lustrada història a la Resistència i a les 24 hores de Le Mans. La firma Maranello ha guanyat el Le Mans 9 vegades, la més recent el 1965, en un èpic duel contra Ford.
En els darrers anys, Ferrari ha brillat a la classe GT, guanyant el títol GTE Pro a Le Mans per última vegada el 2019 amb l’equip AF Corse. La marca també ha guanyat el títol FIA WEC LMGTE Pro quatre vegades, inclòs el primer Campionat Mundial de Resistència FIA GT Manufacturers del 2017.
“En més de 70 anys de carreres, en circuits de tot el món, hem portat els nostres cotxes a la victòria explorant solucions tecnològiques d’avantguarda: les mateixes innovacions que provenen de la pista fan que tots els cotxes de carretera produïts a Maranello siguin extraordinaris. Amb el seu nou programa Le Mans Hypercar, Ferrari torna a confirmar el seu compromís esportiu i la seva determinació a ser protagonista dels principals esdeveniments mundials de l’automobilisme. «
John Elkann, president de Ferrari:
L’anunci de l’entrada de Ferrari al FIA WEC amb un Hypercar a partir del 2023 és una excel·lent notícia per a la FIA, l’ACO i l’automobilisme en general. Crec en el concepte d’Hypercar de carretera adaptat a la competició a la FIA WEC i a les 24 hores de Le Mans. No puc esperar a veure aquesta llegendària marca assumir aquest ambiciós projecte. «
Jean Todt, president de la FIA
Avui és un gran dia per a la resistència: Ferrari torna a la categoria de primera categoria, a les 24 hores de Le Mans i al Campionat del Món FIA WEC. La lluita entre els Hypercar ja és una batalla d’antologia prometedora. Al costat de Ferrari, hi ha molts fabricants que ja s’han unit a nosaltres i que estaran disposats a incloure el seu nom als guanyadors de la cursa del centenari de les 24 hores de Le Mans el 2023. Aquest anunci és una excel·lent notícia per a les carreres de Resistència basada en una regulació atractiva i un futur brillant. «
Pierre Fillon, president de l’Automòbil Club de l’Ouest
“Des del començament del projecte, vam córrer molts riscos en desenvolupar el concepte de Le Mans Hypercar, i es va dedicar molt d’esforç i constància a la definició de la normativa que reflecteixin l’esperit del que volíem que fos el LMH, és a dir, acceptar les diferents filosofies en termes d’enfocaments tècnics, arquitectura i estètica dels cotxes de la mateixa categoria. Avui podem estar satisfets amb els resultats obtinguts, ja que Ferrari s’ha unit a altres marques de renom ja havent declarat el seu compromís. Ferrari té una llarga i prestigiosa trajectòria en el camp de la competició. La marca ha guanyat recentment el Campionat Mundial de Fabricants de Resistència FIA en la categoria GT, però també ha guanyat diverses victòries generals a les 24 hores de Le Mans. Tot i que encara queda molta feina per fer, ja assistim a un moment històric, en pocs anys la graella inicial del FIA WEC hauria de ser la més emocionant que hagi estat mai. «
Richard Mille, president de la Comissió de Resistència de la FIA
“L’anunci de l’arribada de Ferrari a la categoria Hypercar és una excel·lent notícia. En unir-se a no menys de cinc fabricants mundials, Ferrari reforça un camp que anuncia un període inoblidable per a la resistència. Estem encantats que la nostra nova normativa atregui tantes marques de prestigi. Les carreres estan en els gens de Ferrari i no tinc cap dubte que aquest Hypercar serà extremadament competitiu a la pista. Ens sentim honrats de tornar a donar la benvinguda a Ferrari a la primera categoria. «
Frédéric Lequien, director general del FIA WEC