WRC: Adamo veu més a prop l’OK definitiu de Hyundai per continuar al 2022

Andrea Adamo diu que segueix sent «optimista» que Hyundai Motorsport ampliarà la seva participació en el Campionat Mundial de Ral·lis més enllà de 2021.


Malgrat que el fabricant coreà encara no s’havia compromès a romandre en el campionat després d’aquesta temporada, Adamo ha confirmat que el treball ja ha començat en el seu cotxe híbrid Rally1.

El director de curses de Hyundai va dir que encara estava esperant la «llum verda» per part de la marca a Seül, fet que va portar a témer que l’equip pogués marxar, ja que els programes de M-Sport Ford i Toyota Gazoo Racing continuen guanyant ritme.

«Puc dir que sóc optimista en què Hyundai Motorsport s’unirà a la nova era de WRC el 2022, però òbviament encara estem esperant la confirmació de Hyundai Motor Company a Corea».

«Per descomptat, una vegada que tinguem llum verda no començarem amb un full de paper en blanc; els nostres enginyers i la nostra oficina de disseny ja han estat fent alguna feina basant-se en la informació que tenim fins ara.

«Si he de dir quant de temps necessitarem quan rebem la llum verda i quan puguem posar el cotxe sobre rodes, i començar a provar-lo, no ho sé.»

Adamo

Els problemes per assegurar el sistema híbrid de 100kW de l’empresa alemanya Compact Dynamics també poden ajudar a la causa de l’esquadra coreana.

“Puc dir també que el lliurament dels kits híbrids s’ha retardat unes quantes vegades, així que fins i tot els fabricants que ja han confirmat la seva presència el 2022, i que ja estan treballant en els seus cotxes, no poden fer proves a causa d’això”

Adamo
paddon kona EV
© Paddon

L’híbrid és el camí correcte?

Alguns creuen que l’híbrid és la direcció equivocada per al WRC, amb l’expilot de Hyundai Motorsport Hayden Paddon entre els més destacats en la crida a la FIA i Promotor per abraçar l’electrificació total.

Preguntat si estava d’acord amb aquests comentaris, Adamo:

«Si em preguntes si l’híbrid és el camí correcte per al campionat i per als ral·lis, haurem de veure.

«Suposo que haurem d’esperar almenys tres anys per tenir una resposta a aquesta pregunta. La resposta a aquesta pregunta serà només una: quants fabricants hi haurà en el Campionat Mundial de Ral·lis?

«Si tindrem tres o fins i tot dos, sabrem que no era la decisió correcta, però serà massa tard. Si hi haurà, per exemple, cinc fabricants de WRC en el futur, llavors podem dir que l’híbrid funcionava i era la decisió correcta que avançava.»

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments