FÓRMULA 1: S’acaba la pretemporada 2021, la més curta de la història recent del campionat

Mai ha estat productiu intentar treure conclusions del que veiem a les proves. Cal tenir en compte les condicions de la pista, les càrregues de combustible, els pneumàtics utilitzats, els modes d’energia utilitzats al motor… una sèrie de factors que poden emmascarar o exagerar els temps que veiem. Però, en general, podem entendre qui deixa la prova més satisfet i qui té deures a fer.

Red Bull i Alpha Tauri són, sens dubte, equips feliços en aquest moment. Red Bull va acabar a la part superior de la taula de temps en una prova, cosa que mai va passar a l’era híbrida i Alpha Tauri ha mostrat un monoplaça equilibrat, fàcil d’utilitzar i competitiu. Destaquen els dos cotxes propulsats per Honda, així com els quatre pilots que els condueixen. Verstappen i Pérez van fer una bona prova, ja que Pierre Gasly i Tsunoda van sorprendre a l’última hora amb excel·lents voltes.

Un altre equip que estarà satisfet amb els resultats de les proves serà McLaren. Tres dies sòlids, amb el programa complert sense problemes (a McLaren mai no li va agradar fer moltes voltes a les proves) i amb temps de volta interessants. Ricciardo es va integrar bé a l’equip i Norris va demostrar que pot tornar a ser ràpid.

Alpine ha fet uns test una mica discrets i no ha sorprès les voltes que ha aconseguit, però els francesos van fer moltes voltes i van recopilar moltes dades per fer evolucionar un cotxe la base del qual prové del 2020. Alonso ha demostrat que està en forma i que la parada no l’ha afectat. Alfa Romeo ha mostrat notes interessants i Williams sembla haver fet un pas més i fins i tot pot ser millor que Haas.

Formula 1 2021: Bahrain March testing
©Pirelli

Amb alguns mals de cap hi ha Mercedes, Aston Martin i Ferrari. Ferrari serà el «menys dolent» d’aquest trio amb un cotxe que es veu millor que la versió 2020, però encara queda molta feina per davant a l’Scuderia, especialment per a Carlos Sainz que sembla incòmode amb la seva nova màquina.

Aston Martin ha perdut gairebé un dia de proves i el pitjor parat és Sebastian Vettel, que ha vist com el seu cotxe es quedava a boxes dues vegades. Els problemes de motor i caixa van allunyar a l’alemany molt de temps de la pista i fins i tot Lance Stroll no semblava excessivament emocionat pel que ha vist, a diferència del que va passar el 2020.

Mercedes ens deixa molts dubtes. No volem dir que hagin perdut tot l’avantatge que tenien i que no lluitaran pel títol, això no tindria sentit. Tot i alguns contratemps tècnics, han aconseguit un nombre acceptable de voltes. Pot ser que el ritme encara no sigui el millor, però Mercedes no ha demostrat mai avanços en els test. Però el que «preocupa» són les diverses virolles de Hamilton, la part posterior una mica inestable del W12 i la sensació que la temporada no començarà sobre rodes per a l’equip, que té poc temps per corregir els errors. El que pensem és que Mercedes estarà més a mercè de Red Bull a l’inici de la temporada i amb menys temps de proves i menys pressupost per a l’evolució, sens dubte serà un mal de cap.

Així doncs, amb les degudes precaucions, l’ordre actual hauria de donar a Mercedes i Red Bull molt a prop, seguit de McLaren no gaire lluny, amb Alpha Tauri prometent ser una bona sorpresa. S’espera que Ferrari, Alpine, Alfa Romeo i Aston Martin estiguin molt a prop l’un de l’altre, seguit de Williams, que potser hagi caigut la cua del paquet i Haas, que aquest any s’espera passar molt de temps en els darrers llocs. Res d’això és segur i només en dues setmanes tindrem una visió més clara.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments