WRC: I després dels Rally1 híbrids, què vindrà?

En un moment en què només queden nou mesos per entrar en vigor per a la nova era dels cotxes de ral·li, que ja no s’anomenarà World Rally Cars per convertir-se en Rally1, el WRC ja està pensant quin serà el següent pas en termes de tecnologia.

En un món on la transició de la indústria de l’automòbil encara no està definida pel que fa al camí clar a seguir, el WRC queda es queda enrere, ja que només ara integrarà sistemes híbrids, cosa que existeix a WEC des del 2012, gairebé una dècada, i la Fórmula 1, des del 2014.

El 2022 serà l’any en què es comencen a disputar els ral·lis amb els cotxes híbrids, però de moment i tot i que la FIA ja ha reduït el cicle de normes de cinc a tres anys, no hi ha res previst per al 2024. Segons el director de ral·li de la FIA , Yves Matton, no hi ha «cap posició clara» sobre com s’hauria d’alimentar el Rally1 el 2024:

El Rally1 està dissenyat per ser revisat després de tres anys, tal com ho són totes les regulacions del [WRC]. Esperem que evolucionin, però l’estabilitat és de vital importància. En aquest moment, no hi ha una posició clara per al futur ”

El futur es debat entre vehicles elèctrics, piles de combustible d’hidrogen o combustibles sintètics, com el metanol. Totes aquestes tecnologies poden tenir lloc a la propera era, però si bé s’espera que F1 combini sistemes híbrids amb combustibles sintètics, el WRC encara pensa en què fer.

El que sabem és que el motoresport continuarà fent el que millor fa: adaptar i adoptar les tendències del mercat, les necessitats dels consumidors i el canvi social. La idea és revisar la normativa al cap de tres anys i implementar les noves tecnologies disponibles en aquell moment

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments