WRC: Hyundai, Toyota i M-Sport confirmen la seva presència en el campionat fins a 2024

Els tres fabricants actuals del WRC han acordat ser presents en la nova era híbrida del WRC de 2022-2024.

Hyundai, M-Sport Ford i Toyota s’han compromès en el seu futur, que experimentarà un canvi històric en 2022, quan els cotxes de la categoria reina estiguin propulsats per una barreja de motor elèctric i l’actual motor de combustió.

L’acord inclou una contribució a parts iguals de la FIA i els fabricants als costos de desenvolupament de la nova tecnologia, que se centrarà en la sostenibilitat, la seguretat i la gestió de costos.

La introducció de la tecnologia híbrida es va anunciar el 2019 i l’estreta col·laboració entre els fabricants, el promotor del WRC i la FIA va fer que el reglament tècnic rebés llum verda al Consell Mundial del Motor d’aquest mes.

El nou aspirant de Hyundai Motorsport es basarà en el cotxe de carretera i20 N, 1 hot hatch inspirat en el actual i20 World Rally Car. Ni M-Sport Ford ni Toyota Gazoo Racing han confirmat quin model utilitzaran faran servir.

El director general del promotor del WRC, Jona Siebel, ha celebrat el compromís com altre pas positiu per al futur de l’campionat.

«No és exagerat dir que la introducció de la tecnologia híbrida sostenible per a la categoria principal del WRC marca un dels majors fites en la història d’aquest esport. És apropiat que un progrés tan important sigui acollit en la temporada d’el 50è aniversari del campionat»

«Juntament amb la FIA i els fabricants, el promotor del WRC està plenament compromès amb la introducció de cotxes més ecològics. El tren motriu híbrid forma part integral de la indústria de l’automòbil a mesura que el món avança cap a un futur més sostenible, i és essencial que el WRC estigui alineat amb aquesta evolució «.

«Això és un ral·li amb un propòsit: proporcionar una plataforma perfecta d’I + D perquè la indústria de l’automòbil comuniqui la seva nova tecnologia.

«El WRC segueix sent el campionat més dur de l’automobilisme per als cotxes de producció i el lideratge d’aquests equips envia un missatge positiu sobre el seu futur a altres fabricants que estan considerant unir-se a la sèrie».

El WRC amb un pla de futur en busca de l’estabilitat

Per garantir una major estabilitat i millors oportunitats de planificació a llarg termini, la FIA està introduint un compromís de campionat de tres anys per als fabricants en lloc d’acords d’un sol any.

A partir de 2022, s’introduirà un nou sistema en la sèrie, en què els tres fabricants actuals i la FIA posseiran cadascun una de les quatre llicències.

L’anunci dels híbrids es produeix després de la confirmació dels plans d’el WRC d’utilitzar un combustible més sostenible per als cotxes que competeixen i fonts d’energia més ecològiques a les assistències.

S’han convocat licitacions per:

  • Combustible sostenible, amb el proveïdor proporcionant un combustible o una sèrie de combustibles que seran utilitzades pels competidors en les diferents classes del campionat.
  • La marca de les estacions de càrrega d’híbrids endollables en els parcs de servei.
  • Generació i subministrament d’energia sostenible a l’assistència per cobrir les necessitats dels elements de càrrega endollables dels World Rally Cars i les necessitats generals d’energia de l’assistència.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments