RAIDS: Prodrive vol convertir el seu Hunter del Dakar en un cotxe de carrer

Prodrive ha confirmat que ha començat a desenvolupar el que creu que serà el primer «hipercotxe del desert» del món per a la seva venda privada i pretén tenir un prototip en marxa a finals d’aquest any.

Quan estigui acabat, s’espera que el cotxe tingui un preu de més d’un milió de lliures esterlines per cada unitat.

David Richards, fundador i director general de Prodrive, ha confirmat en Autocar que el nou cotxe serà construït a la seva seu de Banbury pel mateix equip d’enginyers i tècnics de Prodrive, que han construït el Hunter del Dakar.

El nou projecte de d’hipercotxe derivat del Dakar (que probablement es vendrà com «Hunter») és el resultat directe de l’empresa en el seu debut en el Ral·li Dakar i pilotat per Nani Roma, va acabar cinquè en la classificació general.

El Hunter, a què Richards es va referir com «el Ferrari del desert» quan va esmentar per primera vegada la idea l’any passat, té una carrosseria dissenyada pel distingit excap de Jaguar Ian Callum. Richards va dir que l’aparença del cotxe de carretera estarà clarament relacionada amb el cotxe del Dakar (també un disseny de Callum), però que la seva carrosseria s’eixamplarà per poder portar rodes i pneumàtics més grans.

El cotxe tindrà pràcticament les mateixes dimensions, suspensió i estructura que el cotxe de competició i estarà propulsat pel mateix motor V6 biturbo de 3,5 litres derivat de Ford, que ha estat objecte d’un ampli desenvolupament en els tallers de Prodrive. La seva potència extra és el resultat dels primers treballs en els cotxes del Dakar, quan els tècnics van descobrir que el límit de potència permès per a la competició, uns 400 CV, era bastant fàcil de superar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments