WEC: Els hipercotxes no porten sempre bones notícies

La nova classe, que substitueix els LMP1, ha arribat com un tornada de noticies, una cascada de confirmacions de noves marques, Toyota, Peugeot o inclús Ferrari han anunciat el seu pas a la nova categoria. Però la presència dels Hipercotxes ha anat en contra de la categoria LMP2ñ

Aquests nous hipercotxes seran molt més lents que els LMP1 als quals substitueixen. La volta objectiu per a un Hypercar a Le Mans és de 3 minuts i 30 segons, la qual cosa suposa uns 5 segons per volta més lents que els LMP2 d’especificació actual. El pla al desembre de 2019 era donar als LMP2 un pneumàtic de baixes prestacions per alentir. Després d’una recent prova de pneumàtics de pretemporada per determinar la viabilitat de la nova goma dura, Goodyear va enviar una carta a tots els seus clients indicant el següent:

«A través d’aquest procés s’ha fet evident per a totes les parts que l’assoliment ple de la reducció de rendiment requerida en els pneumàtics portarà conseqüències de» manejabilitat «que no són acceptables per a totes les parts».

Com a resultat, bàsicament cada part de l’especificació de LMP2 ha estat, «ajustada» per fer-la encaixar en la «finestra de rendiment» assignada a la classe. En lloc de 603 cavalls, els V8 de Gibson es limitaran a 536 cavalls. Cada cotxe també es veurà obligat a guanyar 20 kg de pes mort, amb un nou pes mínim de 950 kg.

No obstant això, el canvi més bèstia és l’obligació que tots els cotxes facin servir un kit aerodinàmic de baixa càrrega aerodinàmica segons les especificacions de Le Mans durant tota la temporada 2021. Els LMP2 ja tenen prou dificultats per lluitar per l’espai a la pista amb els cotxes GTE, però aquesta configuració de baixa càrrega aerodinàmica en pistes com Silverstone i Fuji els farà la vida molt més difícil.

El LMP2 guanyador de la pole a Silverstone l’última vegada només tenia uns 13 segons de velocitat per volta sobre el cotxe GTE Pro guanyador de la pole. No hi ha manera que els GTE Pro estiguin d’acord amb reduir la seva velocitat en conseqüència, de manera que Porsche, Corvette i Ferrari van a estar just al cul de LMP2 tota la cursa. És segur dir que aquesta serà una temporada revolta, i no em sorprendria veure molt més contacte de l’esport.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments