WRC: La FIA modifica les normes dels Rally2 per al Safari

Una de les particularitats interessants dels ral·lis del passat tenia a veure amb les modificacions autoritzades als cotxes per a proves com el Safari o el Ral·li de Costa d’Ivori, amb peces que protegien la part davantera dels vehicles, és a dir, el radiador així com permetre que els cotxes passin per vies fluvials sense que el motor “moris a causa de la falta d’aire”.

Bé, el 31 de març la FIA va publicar una normativa que permet retornar aquestes peces, però només al Rally2, que és molt més fràgil que els World Rally Car. Per tant, per al Ral·li Safari, els Rally2 es va canviar l’apèndix J de l’article 261, on es van fer ajustaments a dos punts molt específics.

El primer es refereix a l’addició d’una “obertura aprovada addicional al capó o a l’ala frontal”. L’article afirma que aquesta obertura estarà “permesa amb l’únic propòsit de permetre el subministrament d’aire al motor i col·locar un conducte amb una secció màxima de 200 cm2. Aquesta obertura ha d’estar dins d’un rectangle no superior a 250 cm2 i ha d’estar completament coberta pel conducte. La connexió entre l’obertura i el conducte ha d’estar completament segellada. L’extrem superior del conducte s’ha d’orientar cap a la part posterior del cotxe”.

El segon es refereix a una “protecció contra l’impacte frontal”. Aquest “escut” ha de ser “extraïble i dissenyat específicament per protegir el para-xocs davanter, els fars i els elements de refrigeració del cotxe. Ha de consistir en una estructura tubular i no ha de tenir cap influència sobre l’aerodinàmica dels cotxes. Cap part de la protecció contra l’impacte frontal pot tenir parts esmolades o punxegudes. Es permeten modificacions locals al para-xocs davanter amb l’únic propòsit d’instal·lar aquesta protecció.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments