WRC: M-Sport amenaça en abandonar el campionat si no s’implementa la normativa híbrida el 2022

A partir de 2022, els cotxes Rally1 combinaran un motor de gasolina turboalimentat de 1,6 litres amb una configuració híbrida desenvolupada per l’empresa alemanya Compact Dynamics.

El nou sistema endollable consta d’una bateria que envia la seva energia a un motor elèctric de 100kW, amb aquesta potència extra capaç de ser desplegada tant en les trams cronometrats com en trams d’enllaç.

La setmana passada es va saber que M-Sport, Toyota i Hyundai van haver de tornar les peces a petició de Compact Dynamics

Això ha portat a especular amb la possibilitat que la nova era híbrida, acordada el passat mes d’octubre pel Consell Mundial del Motor de la FIA, es podria retardar.

No obstant això, el director de l’equip M-Sport, Richard Millener, ha advertit que aquesta mesura no deixaria M-Sport i al Ford Motor Company altra alternativa que la d’abandonar la màxima categoria dels ral·lis.

M-Sport ha estat el primer dels equips actuals del WRC a posar en marxa la seva mula de Rally1, que va tenir lloc al bosc de Greystoke, un lloc a què l’esquadra britànica va regularment per provar nous cotxes.

El cap de Toyota, Jari-Matti Latvala, ha confirmat al mitjà Motorsport.com que la seva primera mula també ha completat les proves en mans de Juho Hanninen.

Tot i que el treball al cotxe de Rally1 de M-Sport ha progressat de forma constant, i els enginyers tenen algunes dades inicials amb què treballar, Millener va admetre que la recent sol·licitud de Compact Dynamic era d’esperar.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments