WRC: Toyota prediu com serà la nova era híbrida amb els Rally1

El Campionat de Món de Ral·lis està preparat per passar als nous cotxes híbrids de l’Rally1 el 2022.

Els futurs cotxes tindran una potència màxima de fins a 500 cavalls, molt més que els actuals cotxes de l’WRC. No obstant això, els cotxes de l’Rally1 seran més pesats a causa de la tecnologia híbrida, i la potència màxima no estarà disponible tot el temps.

Els cotxes també seran diferents dels actuals pel que fa a altres tecnologies, per exemple, els nous cotxes no tindran el sistema de diferencial central actiu. Pel que fa a les caixes de canvi, es tornarà a les caixes mixtes de cinc velocitats.

Però, com de ràpids seran els nous cotxes híbrids en comparació amb els cotxes de ral·li actuals? El director tècnic de Toyota, Tom Fowler, fa una interessant predicció a Dirtfish sobre les relacions de potència dels cotxes de Rally1 i els de menor calibre de Rally2 el proper any.

El que passarà és que les diferències entre les diferents condicions seran més grans. Per exemple, en els ral·lis d’asfalt, la diferència pel que fa a avui segurament no serà molt gran. De la mateixa manera, en pistes de terra ràpides com les de Finlàndia, és poc probable que la diferència sigui molt gran “, explica Fowler en el lloc web de Dirtfish.

D’altra banda, en trams més lents, relliscosos i tècnics, la diferència entre un cotxe de Rally1 i de Rally2 serà menor que l’actual. En aquestes condicions, els cotxes nous poden semblar més lents que els antics. En condicions relliscoses la potència extra no és tan útil i el pes és una altra desavantatge.”

Tom Fowler

El cap tècnic fins i tot prediu que la temporada que els cotxes de Rally2 podrien fins i tot estar en el més alt de la taula de classificació en les pistes de terra tècniques i trencades.

En definitiva, la diferència es notarà en els ral·lis més lents i amb menys adherència. En els ral·lis difícils, tècnics, plens de sots i fang, els cotxes de Rally2 poden veure més sovint a la part alta de temps.”

Els nous cotxes de Rally1 també comptaran amb una aerodinàmica reduïda.

Estem tornant una mica als vells temps en termes d’aerodinàmica. Estem una mica més a prop dels cotxes de 2016, però potser en aquest aspecte els cotxes també s’assemblin als de 2017, si es pot dir.”

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments