WRC: Mitsubishi rellança Ralliart

Ralliart, la branca interna de Mitsubishi dedicada al motoresport, està a punt de tornar després d’un parèntesi de 11 anys.

En l’anunci de resultats de la marca realitzat a Tòquio, s’ha revelat que la coneguda sub-marca serà reviscuda per reforçar el que la companyia diu «Mitsubishi-ness driving». O dit d’una altra manera, això es tradueix en un reforç d’una dinastia de motoresport inactiva que compta em el seu haver guanyar el Ral·li París-Dakar en 12 ocasions i aconseguir quatre títols de pilots en el Campionat Mundial de Ral·lis.

Els noms Pajero SUV i Lancer Evolution es van convertir en sinònim de victòries en ral·lis a partir dels anys 80, resultats que van ajudar significativament a la marca a vendre els seus vehicles 4×4 a tot el món en el segle XXI.

Però l’empresa es va retirar del WRC i del Dakar en 2005 després d’una sèrie d’errors de gestió i la caiguda de les vendes en aquella època. Més tard, el 2010, la mateixa Ralliart es va retirar del motoresport al·legant la caiguda de la demanda.

«Per als clients que desitgin experimentar la nostra identitat Mitsubishi, llançarem accessoris personalitzats per a la nostra gamma de models i tornarem a participar en esdeveniments d’automobilisme a tot el món».

Director general de Mitsubishi, Takao Kato

Després de fer un retorn triomfal al WRC el 2018, Toyota va pressionar fortament a Mitsubishi i Subaru, una altra marca que es va retirar del WRC fa uns 15 anys, perquè tornessin a la competició. Sembla que la influència de Toyota pot haver tingut alguna cosa a veure amb la decisió final de la marca.

Segons les siluetes dels vehicles futuristes que es veuen en les diapositives mostrades durant la seva presentació, la marca va deixaré entre veure que el seu retorn a l’automobilisme seria en els SUV i crossovers a partir de 2023. I atès que la selecció està invertint milions de dòlars en el desenvolupament d’híbrids endollables i trens motrius elèctrics, podem esperar que les properes màquines de ral·li estiguin totes electrificades. Amb el seu historial de rendiment al podi i els seus trens motrius 4×4 líders en la indústria, Ralliart hauria de causar un gran enrenou quan torni d’aquí a uns dos anys.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments