WRC: Lappi a un altre nivell entre els WRC2

Esapekka Lappi va guanyar fàcilment el WRC2 a Portugal. Després de lluitar pel lideratge durant el primer dia de la cursa, va deixar Lousada empatat al capdavant amb Teemu Suninen, fins que el pilot de Ford va punxar a Amarante 2 i va perdre molt de temps. A partir d’aleshores, si l’avantatge del pilot de Volkswagen ja era de 16,2s, augmentava significativament i això siginificava ‘Game Over’ per a la resta en lluita per la victòria en la categoria.

El pilot nòrdic que ja s’havia convertit en campió de la categoria el 2016 vol tornar a un equip del WRC la temporada vinent, després d’haver pilotat per Toyota (2017 i 2018), Citroën (2019) i M-Sport (2020). Lappi va començar a cimentar el triomf al començament de la segona etapa, ja que havia acabat la primera eliminant Suninen. La punxada d’Ostberg (Citroën) a Arganil, amb la qual va perdre minut i mig, el va deixar fora de la lluita per la victòria i el rus Gryazin (VW) també es va endarrerir a causa de problemes al turbo del seu Polo, cotxe que segueix mostrant-se molt competitiu davant de la munió de Skoda presents a la categoria.

Però la superioritat de Lappi es va accentuar quan Suninen va punxar a Amarante 2, ampliant la diferència entre els dos primers. L’últim dia, Gryazin encara tenia esperances d’arribar al podi, però Ostberg no li va donar cap opció.

Puede ser una imagen de carretera
©️ Nacho Mateo

WRC3: Kajto a pic i pala

Després que Yohan Rossel arribés a l’última jornada de la cursa 3s per davant de Kajetan Kajetanowicz, el polonès només va tardar dos trams per recuperar el lideratge de la cursa, controlant el seu avantatge fins al final, acabant amb 5.6 segons per davant del francès. Bona lluita al WRC 3, competició en què Jan Solans va estar en les posicions davanteres abans de volcar i haver d’abandonar.

Retrocedint una mica, Rossel (Citroën C3 Rally2) va obrir un avantatge de 3,5 segons després de l’etapa de divendres, però va “caure” al segon lloc després de Cabeceiras de Basto 1, dissabte al matí, quan el seu rival polonès el va atacar.

Kajetanowicz va ser molt ràpid en el seu Skoda Fabia Rally2 durant tot el ral·li i va aconseguir quatre scratxos consecutius el dissabte arribant a tindre un marge còmode, però ho va perdre tot en la penúltima especial de disstabte, cedint 23,6s. Rossel va recuperar el liderat abans de guanyar el tram de Porto, acabant el dia per davant amb 3s d’avantatge.

Chris Ingram va quedar a 54,3 segons de Rossel, tercer en el seu Toksport Skoda. Nicolas Ciamin va acabar quart, a un minut i mig del guanyador.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments