WRC: Pirelli i els equips necessiten més temps per adaptar-se als nous pneumàtics

Una de les coses que es va posar de manifest sobre aquest Ral·li a Portugal és que els equips encara necessiten temps per saber com entendre millor els nous pneumàtics Pirelli. Com és sabut, aquest any la marca italiana va arribar al WRC com a proveïdor oficial en substitució de Michelin i després de diversos anys amb els francesos, ara li toca a Pirelli i el Ral·li de Portugal va ser la primera cursa de l’any sobre terra. És natural que els equips encara van una mica perduts. Això es va desprendre del fet que Hyundai va sortir millor el primer dia, ja que Toyota va provar a Portugal amb un temps molt pitjor que Hyundai, i això es va reflectir. Sentint a Elfyn Evans dient que el seu Toyota funcionava bé amb Michelin, però que amb els Pirelli les coses són diferents i ara cal un període d’adaptació.

S’esperava calor a Portugal, però el temps va provocar un canvi a Pirelli, que va portar a Portugal només vuit jocs de pneumàtics tous i 24 pneumàtics durs. No obstant això, les condicions meteorològiques que presentaven una barreja de trams secs i durs i de superfícies toves amb temperatures més baixes, van convertir el compost tou en la millor opció per a gran part del ral·li. Com a resultat, els equips el van utilitzar el pneumàtic tou, amb M-Sport Ford, per exemple, que va completar dissabte 165 quilòmetres en un conjunt de quatre pneumàtics tous: aproximadament el doble de vida útil a la qual estaven pensats originalment. Els pneumàtics durs en temps fred triguen molt a escalfar-se i això es reflecteix en la tracció.

Terenzio Testoni, director d’activitats de ral·li de Pirelli, va dir:

“Portugal va ser el primer gran examen de l’any amb pneumàtics de terra per a nosaltres: el primer contacte que van tenir els equips amb el nou Scorpion KX en competició i la nostra primera oportunitat de veure com funcionaven els diferents cotxes. Estem satisfets amb el seu rendiment i sobretot amb la col·laboració amb els equips i els pilots, en circumstàncies difícils que requereixen un ús extens del pneumàtic tou. Després d’un primer dia d’aclimatació i anàlisi de dades, vam poder donar consells tècnics i indicacions més específiques durant el cap de setmana que van permetre als tres fabricants treure el màxim partit als pneumàtics: amb una baralla fins al final entre dos d’ells, i els tres representats en els primers cinc llocs al final del ral·li. Vam agafar molta informació de Portugal que serà molt útil per al futur, ja que continuem optimitzant el nostre producte per als cotxes de ral·li més ràpids de la història. Ara esperem la nostra prova a Sardenya”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments