De cap a peus, de principi a fi, així va ser la treballada victòria de Ventura – Autet a l’Empordà. Amb una primera secció de quatre trams immaculada la parella catalana forjaven el triomf per davant de la flor i nata del campionat de Catalunya aconseguint tots els millors temps en els trams.
Jordi Ventura i Josep Autet demostraven en el primer tram de la prova que no venien a fer de comparsa, en el mític tram de Els Àngels eren els únics capaços de baixar dels 10 minuts amb un registre de 9’59″1. Un temps que ningú més aconseguiria apropar-se.
Fins a 5 millors registres consecutius, una primera secció perfecta, deixava al seu principal rival en la lluita pel triomf en KO tècnic. Orriols – Pujolar amb la mateixa unitat que els vencedors, un Skoda Fabia Evo Rally2, només eren capaços de reaccionar en els últims tres trams maquillant el resultat i assegurant la segona posició.
L’únic equip que venia en temps del vencedors en el primer tram, Domingo – Míguez, al volant d’un Ford Fiesta R5, es sortien en un revolt a esquerres i deixaven el seu cotxe potes a munt fent impossible continuar donant guerra, una llàstima ja que es veia en un ritme molt bo.
Eduard Pons – Alberto Chamorro al volant d’un altre Skoda Fabia eren els més regulars de la prova, en set dels vuit trams marcaven la tercera posició scratx, mateix resultat que aconseguirein al final del ral·li. Prova per retornar a agafar confiança després d’una mala excursió al Canàries seguint el Súper Campionat d’Espanya.
Domènech – Brugué feien valer la potència del seu Porsche 997 GT3 RS per aconseguir una meritòria quarta posició. El ral·li va començar força bé per a la parella al volant del GT marcant un segon millor crono en Els Àngels. Després l’eficiència dels R5 i les condicions meteorològiques van fer-hi la resta.
Oliveras – Ribolleda eren els grans tapats, coneixedors del terreny eren capaços de portar el seu veterà Seat Ibiza fins al cinquè lloc final. Molt per davant d’altres pilots i màquines més noves i preparades per als ral·lis moderns.
Menció especial des d’aquestes línies a la setena posició scratx aconseguida en el tram de Santa Pellaia per Adrià Torres i Eduard Artells amb el Nissan Micra atòmic. Amb problemes durant tota la prova, quan les coses es van ficar de cara van demostrar un ritme endimoniat.
Aymerich – Bellver amb la canya preparada al Volant RACC
Quan tot semblava indicar que la victòria aniria a parar a mans de la parella formada per Rubén Muñoz i Javier Martínez, un parell d’errades en la segona passada per Els Àngels ho tirava tot per l’aigüera i ficava el comptador a zero en la seva lluita amb Aymerich – Bellver.
Muñoz – Martínez arribaven a meitat de ral·li amb una còmoda avantatge amb els seus rivals, més de 36″, les errades van ficar la por al cos a la parella que afluixaven el ritme i permetien als actuals líders de la copa de promoció apropar-se molt i inclús superar-los.
La segona passada per Sant Grau, penúltima especial de la prova, servia perquè Muñoz tornés a agafar el liderat per dos dècimes de segon. Però en un últim tram, La Ganga, d’infart Aymerich – Bellver aconseguien l’scratx per 1,4 segons i la victòria per 1,2 segons. Un final d’època.