Principi de cursa: La sortida es neta, en contra del que ens podíem imaginar, i Leclerc defensa la posició davant Hamilton, malgrat el britànic supera al monegasc a la volta dos, quan encara ni estava activat el DRS. Quan aquest aparell s’activa, es en Verstappen qui comença a apretar a Leclerc, i li posa pressió però arribat aquest moment tenim la primera sorpresa de la cursa, de les moltes que vindran, i es tracta de la trencadissa de motor d’Ocón, que l’obliga a abandonar la cursa,
Segon compàs de cursa : Verstappen avança Vettel fent servir el DRS, i es ara quan Hamilton es troba que ha d’estrènyer i augmentar el seu ritme, i més quan Pérez avança a Leclerc i es troba, ara si, volta vuit, amb els dos Red Bull perseguint-lo. A la volta desena, entra a boxes Leclerc, posa els durs, i cau a la posició deu. Dues voltes més tard, entra Hamilton a canviar rodes, però la seva aturada es dolenta, de 4 segons sis dècimes, i darrera seu ho fa Bottas, amb una millor aturada, però en Bottas es va desdibuixant a la cursa, anant a menys i a menys; Verstappen es troba primer sense haver fet encara la seva aturada. En un undercut de manual, quan Verstappen s’atura a boxes, avança a Hamilton, i surt líder. També s’atura Pérez, i quan torna, també es davant de Hamilton. Aquí comença una gran tasca del mexicà, que procura aguantar darrera seu a Hamilton, per poder donar marge a Verstappen per que pugui guanyar la cursa…..no es pot ni imaginar el que vindrà al cap d’una estona…
Ara es troba líder un sorprenent Vettel amb l’Aston Martin, tot i que encara no s’ha aturat
Tercer acte, els pneumàtics decideixen: Passada la volta 31, comencen les sorpreses…i de quina manera. Stroll te una forta topada a la recta, degut a la punxada del seu pneumàtic posterior esquerra, que obliga a sortir el Safety Car. Alonso aprofita per posar els pneumàtics tous i quan es retira el Safety Car, s’anima una cursa d’allò ben ensopida fins aquell instant. Hi ha un seguit de lluites aferrissades, com quan Leclerc gairebé s’emporta per davant a Vettel i la cursa ens deixa un panorama amb Verrsteppen líder, Perez segòn, Hamilton tercer, Gasly quart i Vettel cinqué. A la volta 43 Norris es queixa de vibracions però es a la volta 47 quan s’engega un sarau de debó.
Ara es Verstappen, que roda líder, que s’estavella contra el mur a la recta principal, en un accident molt similar al de Stroll, també producte de la punxada de la roda posterior esquerra; la destrossa es considerable, afortunadament sense danys personals, però direcció de cursa decideix aturar-la, amb bandera vermella, degut a la recança que suposen aquestes dues punxades idèntiques en el mateix lloc de la pista. Les restes es podien haver retirar amb un Safety Car, però la prudencia aconsella aturar la cursa. Aquesta estarà aturada uns quaranta minuts, i tothom aprofita per canviar rodes; n’hi han que posen tous usats, i d’altres de nous, i tothom resta a l’espera de veure com es reiniciarà la cursa, per un mini GP de dues voltes.
Finalment, direcció de cursa decideix reiniciar-la des de aturat, des de la graella de sortida, i això ens porta a dues curses frenètiques. Es dona una nova sortida, esperant tots nosaltres alguna maniobra de Hamilton per avançar Pérez i posar-se primer….ho intenta, i Deu-n’hi do ! A final de recta es passa estrepitosament de frenada, i se’n va fora de pista, deixant a Pérez primer, que guanyarà la cursa, i que farà que Hamilton marqui un zero en aquesta cursa, al igual que Verstappen, provocant un gran desencís en el britànic, ja que la seva maniobra ha igualat la mala sort de Verstappen, en forma de marxar de buit de Bakú. Però la gran alegria se l’endú Sebastian Vettel, que puja al podi en una excel·lent segona posició!
Classificació
Pos. | Pts. | Pilot | Dor. | Equip | Xassís | Temps | Gra. | Vol. |
1 | 25 | Sergio Pérez | 11 | Red Bull-Honda | RB16B | 2:13:36.410 | 6 | 51 |
2 | 18 | Sebastian Vettel | 5 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | +1.385 | 11 | 51 |
3 | 15 | Pierre Gasly | 10 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +2.762 | 4 | 51 |
4 | 12 | Charles Leclerc | 16 | Ferrari | SF21 | +3.828 | 1 | 51 |
5 | 10 | Lando Norris | 4 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +4.754 | 9 | 51 |
6 | 8 | Fernando Alonso | 14 | Alpine-Renault | A521 | +6.382 | 8 | 51 |
7 | 6 | Yuki Tsunoda | 22 | AlphaTauri-Honda | AT02 | +6.624 | 7 | 51 |
8 | 4 | Carlos Sainz | 55 | Ferrari | SF21 | +7.709 | 5 | 51 |
9 | 2 | Daniel Ricciardo | 3 | McLaren-Mercedes | MCL35M | +8.874 | 13 | 51 |
10 | 1 | Kimi Raikkonen | 7 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +9.576 | 14 | 51 |
11 | Antonio Giovinazzi | 99 | Alfa Romeo-Ferrari | C41 | +10.254 | 20 | 51 | |
12 | Valtteri Bottas | 77 | Mercedes | W12 | +11.264 | 10 | 51 | |
13 | Mick Schumacher | 47 | Haas-Ferrari | VF-21 | +14.241 | 17 | 51 | |
14 | Nikita Mazepin | 9 | Haas-Ferrari | VF-21 | +14.315 | 18 | 51 | |
15 | Lewis Hamilton | 44 | Mercedes | W12 | +17.668 | 2 | 51 | |
16 | Nicholas Latifi | 6 | Williams-Mercedes | FW43B | +42.379 | 16 | 51 | |
17 | George Russell | 63 | Williams-Mercedes | FW43B | Caixa de canvis | 15 | 48 | |
18 | Max Verstappen | 33 | Red Bull-Honda | RB16B | Punxada | 3 | 45 | |
19 | Lance Stroll | 18 | Aston Martin-Mercedes | AMR21 | Punxada | 19 | 29 | |
20 | Esteban Ocon | 31 | Alpine-Renault | A521 | Unitat de potència | 12 | 3 |