Bentley prepara un GT3 per Pikes Peak 2021

Bentley prepara un nou ‘atac’ al rècord de velocitat del Pikes Peak, als Estats Units, amb un Continental GT3 alimentat amb biocombustible.

Després d’assolir un nou rècord el 2018 amb el Bentayga W12, que es va convertir en el SUV més ràpid a Pikes Peak, i el Continental GT el 2019, després d’haver aconseguit el rècord entre els vehicles de producció, la marca britànica aposta ara per un Continental GT3 per aconseguir el rècord a la categoria ‘Time Attack 1’ de la coneguda “Race to the Clouds”.

El Continental GT3, que intentarà batre el rècord el 27 de juny, està equipat amb un motor V8 de 4.0 litres biturbo amb 761 CV i 1.000 Nm de parell, que segons la marca britànica és el bloc més potent utilitzat en aquest competència.

Imagen

Ja se sap que el model especial Continental GT3 que s’utilitzarà a la rampa Pikes Peak i que va ser desenvolupat per l’equip GT3 Fastr, especialistes en curses en costa, juntament amb enginyers de M-Sport per permetre que aquest cotxe pogués cobrir la sinuosa ruta de 19,5 km, amb gasolina de 98 octans produïda a partir de biocombustible.

La marca britànica ja ha donat a conèixer que s’han provat i avaluat diverses combinacions de combustibles per tal de reduir fins a un 85% les emissions de CO2 en comparació amb els combustibles fòssils, garantint també un millor rendiment en altitud.

Imagen

Bentley va revelar que el Continental GT3 ha experimentat canvis importants tant pel que fa al motor, que destaca nous pistons i bieles, com un col·lector d’admissió reforçat de fibra de carboni per funcionar a una pressió més alta, a més del Bentley va afegir que l’escapament Akrapovic els col·lectors es van incorporar a les impressores 3D.

Pel que fa a l’aerodinàmica, destaca l’ala posterior més gran instal·lada mai en un model Bentley, capaç de generar 1.000 kg de “càrrega aerodinàmica”, un terra pla, a més d’un difusor posterior molt generós i faldons laterals estesos, mentre que els vidres posteriors eren substituït per grans preses d’aire.

Imagen

Al volant d’aquesta versió especial del Continental GT3 hi haurà Rhys Millen, pilot responsable dels registres anteriors amb models de la marca britànica a Pikes Peak.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share