RAL·LIS: Citroën Racing no guanya per pagar multes

A la meta del ral·li de Sardenya, Citroën Racing va rebre una multa de 15.000 euros per una peça del bastidor frontal excessivament pesada al Citroën C3 R5 de Yohan Rossel.

Aquesta peça s’accepta normalment amb un pes de 12245 g amb una tolerància de + 5% / -2%, fixant-se així el pes màxim en 12857,25 g. El pes d’aquesta peça es va mesurar en 12954 g.

Després d’aquesta infracció de l’article 10.3.3 del Codi Esportiu Internacional FIA 2021, es va imposar una multa de 15.000 €, mentre que també es podria afegir una altra del mateix import si es produeix una infracció del mateix tipus (erro en el control de qualitat) un altre esdeveniment del WRC del 2021.

El document oficial de la FIA diu:

Sr. Ducher (cap d’equip de Saintéloc Racing), el senyor Breton (enginyer) i el senyor Arbonnier (assessor tècnic de Citroën Racing) van acordar que el pes de la peça era superior a l’acceptació aprovada, també que la verificació i el pesatge s’havien realitzat correctament.

Ducher va dir que l’equip va comprar el cotxe el setembre del 2020 i que el cotxe encara està equipat amb el braç frontal original.

El cotxe ha participat en 7 ral·lis des del setembre del 2020 i és un procediment estàndard que l’equip torni a pintar la peça regularment (més o menys després de cada ral·li) per mantenir la peça impermeable. Totes les parts van acordar que la peça no havia sofert cap modificació després de la producció de la mateixa. Arbonnier va confirmar que hi ha un proveïdor extern que produeix aquesta peça i realitza el control de qualitat abans que la peça sigui enviada a Citroën Racing.

Tot i això, Citroën Racing no realitza cap control de qualitat addicional abans d’utilitzar-lo en el muntatge de vehicles nous o d’entregar la peça als seus clients. Breton va explicar que la peça del frontal del bastidor de recanvi es va pesar durant el control quan van començar a tornar a muntar el cotxe. El pes d’aquesta peça de recanvi es va mesurar en 12706 grams. Aquest pes es troba dins de la tolerància permesa, però proper al límit.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments