Els 6.000 km de pistes obertes a l’antiga Àfrica s’han convertit per adaptar-se al WRC modern, però diuen que es manté el caràcter èpic del Safari, amb rutes molt dures, paisatges de postals i fauna exòtica en primer pla.
Cap dels millors pilots del WRC ha experimentat el Safari, que significa aventura en idioma suahili, i suposa un repte únic per aquest campionat de 12 curses.
Les pistes amples i polsoses que es poden arribar a una velocitat de 200 km / h contrasten amb d’altres de rocoses i plenes de sots. I com Kènia està en època de pluges, les precipitacions poden transformar els camins secs en fangueres en pocs minuts.
Els espectadors interessats a veure l’acció al voltant de Naivasha, a 100 km al nord-oest de Nairobi, estaran rodejats per la vida salvatge. A la zona hi viuen lleons, lleopards, girafes, zebres i hipopòtams, tots ells vigilant l’acció a certa distància.
Els test estan prohibits fora d’Europa, ja que el líder del campionat Sébastien Ogier i els seus companys d’equip Toyota Yaris, Elfyn Evans i Kalle Rovanperä han viatjat a Terol per intentar simular el que esperen al trobar a Kenya.
«Sempre estic encantat de descobrir un nou repte en la meva carrera i crec que aquest ral·li serà molt diferent de tot el que he tingut abans»
Ogier
El francés té 11 punts d’avantatge a la classificació quan el campionat arriba al seu equador.
«Crec que pot ser interessant tenir un repte com aquest durant l’any. Ha estat difícil saber quina és la forma correcta de preparar-se, així que crec que els pilots probablement s’hauran d’adaptar una mica durant el ral·li».
Hyundai Motorsport es va preparar al sud de Portugal i en un ral·li en el qual s’espera un alt índex de desgast, Thierry Neuville, Ott Tänak i Dani Sordo esperen que els problemes en les cites més recents a Portugal i Itàlia els abandonin.
Mentre que Neuville està a 29 punts d’Ogier en la tercera posició del campionat, Tänak està a 57 punts després que els danys en la suspensió deixessin fora de les dues proves en el qual anava líder.
M-Sport Ford va guanyar l’últim Safari del WRC el 2002 amb Colin McRae, i l’equip britànic torna amb Gus Greensmith, Adrien Fourmaux i Lorenzo Bertelli amb els Ford Fiesta WRC. Greensmith es retroba amb el seu copilot Chris Patterson, que es va perdre Itàlia per motius personals.
Takamoto Katsuta pilotarà el quart Yaris després d’haver aconseguit dos quarts llocs en les últimes proves, el millor resultat de la seva carrera. El jove Oliver Solberg substitueix a Pierre-Louis Loubet a l’esquadra Hyundai 2C Compétition en la seva segona participació en la màxima categoria.
Itinerari, de Safari només li queda el nom
El president de Kenya, Uhuru Kenyatta, donarà la bandera als competidors a la sortida de Nairobi dijous al migdia. Per davant queden 18 trams que sumen 320,19 km abans de l’arribada de diumenge a la tarda a Naivasha.
Aquest esdeveniment tindrà la particularitat d’oferir un programa durant cinc dies amb un shakedown el dimecres al migdia. Aquest ral·li no serà gens diferent d’un esdeveniment WRC estàndard amb dos dies importants i després un diumenge molt curt.
El Shakedown de Loldia es farà de forma excepcional ja el dimecres a la tarda. Es tracta d’un tram que és una bona representació dels trams i els fora pista que es trobaran durant el ral·li.
El ral·li comença ja dijous a la tarda a Nairobi amb la SSS1 Kasarani. És just el que s’espera d’una superespecial del Ral·li Safari, una pista de terra llaurada. És la pista més ampla que es trobaran en tota la prova ja que el divendres hi trobaran trams més estrets, revirats i selvàtics del ral·li, i també l’etapa més llarga.
Les especials de dissabte transcorren per pistes de sorra en zones obertes en comparació de les pistes de divendres, però les especials inclouen molts canvis de ritme i de superfície, de ràpid a lent, de tou a dur, de carretera a pista, de recte a revirat.
Els trams de diumenge s’assemblen més als ral·lis «normals», ja que principalment transcorren per carreteres amb revolts reals. No obstant això, també hi ha moltes zones d’enllaç entre seccions i una mica d’acció fora de la carretera.
Dimecres 23 de juny 2021 | |||
12h01 | Shakedown Loldia | 5,40 km | |
Dijous 24 juny 2021 | |||
ES1 | 13h08 | Super Spectator Stage (Kasarani) | 4,84 km |
Divendres 25 juny 2021 (129,78 km) | |||
Assistència | |||
ES2 | 07h09 | Chui Lodge 1 | 13,34 km |
ES3 | 08h05 | Kedong 1 | 32,68 km |
ES4 | 09h18 | Oserian 1 | 18,87 km |
Assistència | |||
ES5 | 12h46 | Chui Lodge 2 | 13,34 km |
ES6 | 13h42 | Kedong 2 | 32,68 km |
ES7 | 14h55 | Oserian 2 | 18,87 km |
Assistència | |||
Dissabte 26 de juny 2021 (132,08 km) | |||
Assistència | |||
ES8 | 07h08 | Elementaita 1 | 14,67 km |
ES9 | 08h08 | Soysambu 1 | 20,33 km |
ES10 | 09h22 | Sleeping Warrior 1 | 31,04 km |
Assistència | |||
ES11 | 13h05 | Elementaita 2 | 14,67 km |
ES12 | 14h08 | Soysambu 2 | 20,33 km |
ES13 | 15h22 | Sleeping Warrior 2 | 31,04 km |
Assistència | |||
Diumenge 27 juny 2021 (53,49 km) | |||
Assistència | |||
ES14 | 06h26 | Loldia 1 | 11,33 km |
ES15 | 07h38 | Hellsgate 1 | 10,56 km |
ES16 | 09h45 | Malewa | 9,71 km |
ES17 | 10h25 | Loldia 2 | 11,33 km |
ES18 | 12h18 | Hellsgate 2 (Power Stage) | 10,56 km |