Max Verstappen s’ha endut la victòria en la primera de les dues curses que es disputaran aquesta temporada al Red Bull Ring. L’holandès ha dominat de principi a fi el Gran Premi d’Estíria i només li ha faltat marcar la volta ràpida per completar el seu primer Grand Chelem a la Fórmula 1. Amb aquest triomf, el de Red Bull amplia la distància al capdavant del mundial i ja treu 18 punts a un Lewis Hamilton que ha tornat a ser segon. Ha completat el podi un Valtteri Bottas que tenia ganes de tornar a tastar el champagne després d’unes curses força discretes.
L’inici: El “Poleman” Verstappen ha mantingut la primera posició a la sortida i en cap moment s’ha vist pressionat per Hamilton, que sortia segon beneficiat per la penalització de Bottas per trompejar al “pit lane” durant els lliures. La tercera posició l’han lluitat Norris, Pérez i Bottas durant la meitat de la primera volta en el que ha estat una bonica lluita. Finalment, el de McLaren ha pogut mantenir la tercera posició per davant del de Red Bull i Bottas. Just darrere, Gasly, Leclerc i Alonso han lluitat frec a frec durant els primers metres per la sisena posició. Fruit d’aquesta intensitat, quan s’estaven aproximant al revolt 3, Leclerc ha tocat amb el seu aleró davanter la roda posterior esquerra del cotxe de Gasly provocant-li una punxada. Com a conseqüència de la punxada, el francès d’Alpha Tauri ha tocat a Giovinazzi i de retruc a Latifi a l’antic revolt de Remus. Tant el d’Alfa Romeo com el de Williams han pogut continuar en cursa, però no així el d’Alpha Tauri que ha hagut d’abandonar per danys a la suspensió del darrera. Per la seva banda, Lecleerc ha hagut d’entrar al box a substituir el morro danyat del seu Ferrari.
Poca lluita: Al capdavant, Verstappen i Hamilton s’han escapat aprofitant el tap que Lando Norris ha fet a Pérez i a Bottas. No ha estat fins passada la volta 10 en que Pérez s’ha desfet de Norris i tot seguit ho ha fet Bottas. La distància però entre els pilots número 2 de Red Bull i Mercedes ja era massa gran amb els seus companys d’equip com per poder lluitar per la victòria. Pel que fa a la zona intermèdia, Fernando Alonso rodava setè per darrera de Stroll. L’asturià però estava fent un autèntic trenet a Russell que estava fent una gran cursa, Tsunoda i a Sainz. No obstant, cap d’ells podia avançar a Alonso tot i disposar del DRS. Malhauradament, avui tampoc era el dia ni de Russell ni de Williams i el britànic ha acabat retirant-se per problemes hidràulics.
Les aturades: La duresa dels pneumàtics Pirelli ha fet que la majoria de pilots optès per una sola aturada al box. El primer en aturar-se ha estat Pérez. L’aturada del mexicà ha estat lenta i això ha fet que Bottas parés a la volta següent i aprofités per avançar al de Red Bull. Pel davant, Hamilton s’ha aturat abans que Verstappen però sense cap mena d’opció de pispar-li la primera posició a Verstappen amb un “undercut”. A la part mitja, l’últim en aturar-se ha estat Carlos Sainz. Aquesta estratègia li ha permès passar de la desena a la setena plaça i sortir amb pneumàtics suficientment nous com per atacar i avançar a Stroll amb facilitat, per d’aquesta manera endur-se la sisena posició final.
Final de cursa: La part final de cursa s’ha centrat en veure qui s’enduria la volta ràpida, si Pérez seria capaç de robar-li el podi a Bottas amb l’aturada extra, i fins on seria capaç de remuntar Leclerc. La volta ràpida se l’ha endut Hamilton aprofitant que tenia una aturada gratis. Pel que fa a la lluita pel podi, a Sergio Pérez li ha faltat una volta per poder avançar a Bottas i endur-se el tercer lloc. Finalment, Charles Leclerc ha aconseguit remuntar fins la setena posició final després de ser l’últim durant els primers instants de cursa. Així doncs, la victòria se l’ha endut amb claredat Verstappen, seguit de Hamilton, Bottas, Pérez, Norris, Sainz, Leclerc, Stroll, Alonso i Tsunoda.
La Fórmula 1 tornarà el cap de setmana vinent en motiu de la segona cita d’Àustria.