Dimarts, 2 desembre 2025

Top 5 This Week

ENTRADES RELACIONADES

WRC: M-Sport Ford presenta per sorpresa el nou Puma Rally1

L’equip M-Sport Ford World Rally acaba de presentar el seu nou cotxe híbrid Ford Puma Rally1, que competirà al Campionat Mundial de Ral·lis de la FIA a partir del 2022. El cotxe ha estat presentat per primera vegada al Goodwood Festival.

M-Sport Ford ha presentat avui, per primera vegada, el prototip del seu nou cotxe de ral·li, el Puma Rally1, una proposta que, a partir del 2022, ajudarà a iniciar una nova era de competició ‘electrificada’ al Campionat Mundial de Ral·lis.

Fent el seu debut mundial al Festival de Velocitat de Goodwood a West Sussex (Regne Unit), el Ford Puma Rally1 de M-Sport utilitza un propulsor híbrid de nova generació que combina el rendiment d’un motor de gasolina EcoBoost d’1,6 litres, amb 380 CV, amb un motor elèctric de 100 kW i una bateria de 3,9 kWh.

msport ford puma rally1
© M-Sport

El nou vehicle de competició també reflecteix el compromís de Ford amb l’electrificació. La companyia va anunciar a principis d’aquest any que a mitjans de 2026 tota la seva gamma de vehicles de passatgers a Europa estaria formada per vehicles híbrids endollables, 100% elèctrics o sense emissió, que evolucionaran fins a vehicles totalment elèctrics al 2030.

El prototip Puma Rally1 rodarà entre els dies 8 i 10 de juliol a la famosa carrera de Goodwood, amb Adrien Fourmaux, pilot del M-Sport Ford WRT, i Matthew Wilson, pilot de prova del Ford M-Sport.

“Ford està totalment compromesa amb un futur electrificat i la intensitat imposada pel món de la competició ha estat la responsable de moltes de les innovacions que apareixen actualment en els nostres models de carreteres. El Ford Puma Rally1 de M-Sport posarà a prova la potència híbrida i demostrarà que la tecnologia és capaç d’oferir un rendiment emocionant”.

Mark Rushbrook, director global de Ford Performance.

Ford i M-Sport van anunciar a principis d’aquest any que continuarien el seu compromís, amb un nou acord de tres anys, que introduiria la tecnologia híbrida al màxim nivell de competició al mundial de ral·lis. El nou propulsor híbrid endollable proporcionarà un gran rendiment, així com la capacitat de viatjar per ciutats, pobles i assistències entre les especials cronometrades, utilitzant només electricitat.

Imagen

El sistema híbrid del Puma Rally1 funciona sobre principis similars a la producció Puma EcoBoost Hybrid. El propulsor capta l’energia que es perd normalment durant les fases de frenada i desacceleració i l’emmagatzema en una bateria que pot alimentar el motor elèctric, per millorar l’eficiència de combustible del model o proporcionar un augment del rendiment que, en el cas del Puma Rally1, pot sumar 100 kW, en múltiples augments de potència de tres segons com a màxim durant la competició, això a més de la potència del motor de combustió, que és igual a aquest any del 2021: 380 CV.

Igual que amb la tecnologia híbrida endollable disponible per als clients de Ford en vehicles com el Kuga Plug-in Hybrid, la bateria també es pot recarregar mitjançant una font d’alimentació externa als parcs de serveis entre les etapes de les carreres del WRC, amb un temps de càrrega que triga aproximadament 25 minuts. Amb un pes de 95 kg, el sistema híbrid es refreda per aire i líquid i s’allotja en un compartiment amb resistència balística que permet suportar impactes i elevades forces G en cas d’accident.

A més, els vehicles amb l’homologació FIA WRC Rally1 utilitzaran un combustible no fòssil al moment del 2022, que combina elements sintètics i biodegradables per produir un combustible 100% sostenible.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments