Després de molts dies sense fer ral·lis ens vam reenganxar en una prova molt exhaustiva i complicada com és el Clàssic Comtat de Cerdanya, on el cansament per l’extensió de la mateixa hi té molt a veure.
Vam començar els primers trams de divendres mitjanament bé, agafant ritme i adaptant-nos amb l’Aitor, el copilot exclusiu per aquest ral·li. Vam anar fent fins arribar a la nit on ja ens trobàvem més còmodes i aclimatats gràcies al pas dels trams, acabant la jornada sisens i sense cap incident a destacar.
El dia del show
El dissabte vam començar força bé, ens vam ficar direcció als trams de Solsona amb parada inclosa a Navàs amb una gran assistència d’en Boots. Després ja encarrilàvem la recta final de la prova, on ens esperaven totes les sorpreses. En el penúltim tram, el tram de Cambrils, el tram del copi, el de l’Aitor, quan ja havíem fet mig tram, superant la part de pujada i començàvem a baixar, just a dalt al coll, el cotxe es para. Cop de clau però el cotxe no respon. Vaig decidir parar el motor i vam baixar els últims cinc quilòmetres a vela. De tant en tant engegava el cotxe pel fre i bé vam arribar fins al final de tram amb el cotxe parat.
Vam intentar solucionar el problema. Jo creia que crec que el sensor de cigonyal, vaig mirar de treure o mirar de refredar-lo i així poder tornar a connectar i anar cap a l’últim tram. El tram del ral·li, 53 quilòmetres de tram.
Comencem a tirar cap a sortides, els deixem sortir a tots, fins l’últim cotxe que estava a la regularitat amb mitja baixa i arrencar rere seu. Arranquem un dels millors trams de la prova, al cap d’un quilòmetre semblava que hagués nevat de la grava que hi havia. Jo en aquest terreny em sentia més còmode, el copi no tant, i vam intentar pujar com si no hi hagués un demà, sempre intentant seguir la mitja.
Quan vam arribar a mig tram, més o menys, es va parar un altre cop el cotxe i els últims quinze quilòmetres de tram vam anar com vam poder. Aconseguíem arribar fins al final de tram i allà el cotxe va dir prou i no va tornar a encendre més, fins aquí el nostre ral·li, amb totes aquestes desdites vam fer només 100 punts per no entrar al parc tancat acabant finalment en novena posició.