Opel va donar a conèixer la sisena generació de l’Astra, que inicia un nou capítol del ‘bestseller’ de la marca de Rüsselsheim presentant-se amb un motor electrificat.
Basat en la plataforma EMP2, el nou Astra té 4.374 mm de longitud, 4 mm més que el seu predecessor, 1.860 mm d’amplada, 1.470 mm d’alçada i 2.675 mm de distància entre eixos, 13 mm més que la versió anterior.
Aquestes dimensions permeten a la sisena generació de l’Astra tenir més espai per als passatgers, especialment per als que viatgen als seients posteriors. Pel que fa a l’emmagatzematge, el maleter del nou Astra té una capacitat de 422 litres.
Estèticament, la nova generació de l’Astra està en línia amb els últims models de la marca alemanya, amb línies pures i ben definides, amb la nova identitat de la marca, amb el frontal Vizor, uns fars de llum LED Pixel Light Intelli-Lux, a la qual s’afegeix la càmera frontal.
A la part posterior, l’Opel Compass es repeteix mitjançant el logotip de la marca centrat, la llum de fre superior alineada verticalment i els llums posteriors LED.
L’emblema del llamp també funciona com un mànec d’obertura per al portell posterior, produït en un material compost innovador d’última generació.
A l’interior, l’entorn tecnològic posa en relleu la nova generació de Pure Panel, vista per primera vegada a Mokka. Aquesta cabina digital ampliada (opcionalment acabada en vidre) presenta dues pantalles de 10 polzades, amb el sistema d’entreteniment compatible amb Apple Carplay i Android Auto.
Amb els controls físics reduïts al mínim, en forma de tecles de disseny ergonòmic, Pure Panel aconsegueix oferir un equilibri entre l’escaneig i el funcionament intuïtiu.
El nou Astra està equipat amb un nou volant de tres radis, seients davanters certificats per AGR, un “display frontal”, així com un sistema d’assistència Intelli-Drive, que permet una conducció semi-autònoma de nivell 2 i un Intelli -Càmera de visió de 360 graus.
Pel que fa als sistemes d’ajuda a la conducció, també cal destacar el controlador de velocitat adaptatiu, que augmenta o disminueix la velocitat per seguir el vehicle de davant, sense superar la velocitat establerta, i que també pot frenar l’Astra fins a la seva immobilització total, si fos necessari. Amb la transmissió automàtica, la conducció es reprèn automàticament gràcies a la funció «Stop & Go».
Pel que fa als motors, el nou Astra estarà disponible, per primera vegada en la història de la marca, en una versió híbrida endollable electrificada de 180 CV i 225 CV, basada en el bloc de gasolina turbo d’1,6 litres.
Les versions electrificades utilitzen una bateria amb una capacitat de 12,4 kWh, amb una autonomia en mode elèctric 100% elèctric fins a 60 km.
Les versions de gasolina utilitzen el motor de tres cilindres d’1,2 litres, amb potències de 110 CV i 130 CV, mentre que l’oferta Diesel està disponible amb un bloc turbo de quatre cilindres d’1,5 litres.
Les versions tèrmiques estan disponibles de sèrie amb una transmissió manual de sis velocitats i amb una opció per a les versions més potents, una transmissió automàtica de vuit velocitats.
Opel ha revelat que obrirà comandes per al nou Astra la propera tardor, amb les primeres entregues previstes per a principis de l’any que ve.