ERC: Prèvia Ral·li di Roma Capitale 2021

FotoERC

El Ral·li di Roma Capitale, que es va córrer per primera vegada en 2013, va debutar en l’ERC en 2017, quan Itàlia va tornar al campionat europeu per primera vegada després de quatre anys, quan el Ral·li Sanremo estava en el calendari. Amb l’epicentre de la prova a Fiuggi, els equips aborden els trams al nord, oest i sud-est de la ciutat balneari. La prova d’asfalt organitzada està organitzada per Motorsport Itàlia de Max Rendina.

Què hi ha de nou en 2021? El cinquè Ral·li di Roma Capitale que puntua per a l’ERC arrenca amb una espectacular superespecial en el cor de la Ciutat Eterna amb la nova especial Caracalla ACI Roma que tindrà lloc a partir de les 20h del divendres 23 de juliol. Situada prop del Coliseu i del Circ Màxim, el tram partirà de Via San Balbina i tindrà un total de 2,72 quilòmetres en un bucle al voltant de les Termes de Caracalla, que es repetirà dues vegades. La SS1 Caracalla ACI Roma seguirà a la sortida cerimonial al Castel Sant’Angelo a partir de les 19 i la tradicional desfilada pels carrers de Roma.

El dissabte 24 de juliol després de l’inici eel divendres a la nit a Roma, l’acció comença el dissabte al matí a l’oest de Fiuggi amb els 7,25 quilòmetres de Rocca di Cavi, que segueix el mateix recorregut que en 2019 i 2020. Els primers cinc quilòmetres compten amb 18 forquilles ascendents en la pujada a Rocca di Cavi. Els dos últims quilòmetres fins a la meta en Capranica – Prenestina són més ràpids. Amb un tram d’enllaç de 1,50 quilòmetres fins a la SS2, Rocca Sant Stefano, no hi ha respir. La prova de 19,70 quilòmetres comença a Capranica amb una part inicial molt tècnica i ràpida que també inclou diversos canvis de ritme fins a arribar a Rocca Sant Stefano, on un desafiador descens condueix al final de l’especial. La SS3, Affile – Bellegra, té 7,34 quilòmetres de longitud i comença a la sortida del poble de Affile amb els equips negociant una carretera molt ràpida i tècnica. La segona part és costa amunt cap a Bellegra, amb altes velocitats i algunes forquilles molt espectaculars. Després d’un reagrupament i un servei a Fiuggi, Rocca di Cavi i Rocca Sant Stefano es repeteixen íntegrament a la tarda, però el retorn a Affile – Bellegra s’ecurça.

El diumenge 25 de juliol té dos bucles de tres etapes, més una tercera passada a Fiuggi – Guarcino que obrirà el dia. La SS7, de 19,87 quilòmetres, començarà a les 07.45 (hora local). El tram comença a Fiuggi i incorpora Guarcino, un clàssic del Ral·li di Roma Capitale, i inclou tres notables canvis de ritme, salts i un tram d’alta velocitat cap al final. Collepardo – Civita és la següent cronometrada, amb un traçat de 10,62 quilòmetres que és una nova addició a l’itinerari. És tècnic amb nombroses forquilles. Santopadre – Arpino es troba al sud-est de Fiuggi i és el tram més llarg del ral·li amb 21,17 quilòmetres. Idèntica a la ruta utilitzada en els dos últims anys, la cronometrada comença amb un tram revirat sobre asfalt d’alt grip durant aproximadament 3,5 quilòmetres. Els següents 4,5 quilòmetres són més estrets abans que el tram s’eixampli de nou en una zona ràpida prop del poble de Santopadre abans d’una sèrie de revolts difícils direcció meta. La tercera visita a Fiuggi – Guarcino està prevista que comenci a les 17h15 hora local, amb el podi programat a partir de les 18h00 en Fiuggi.

Inscrits

Guanyador d’aquesta prova l’any passat i l’any 2018, Alexey Lukyanuk serà un seriós candidat.a la victòria, igual que Andreas Mikkelsen i Nikolay Gryazin, o els locals Giandomenico Basso, Andrea Crugnola o també Umberto Scandola.

Amb els seus pneumàtics MRF Tyres, Craig Breen no se l’espera al capdavant de la classificació, al contrari que Nil Solans i Marc Martí que amb els pneumàtics Michelin i la nova unitat de Skoda Fabia Rally2 que aquí estrenen segur tindran moltes coses a dir. Com sempre en l’ERC, la llista d’inscrits no habituals és molt llarga i variada.

En ERC2, Victor Cartier perseguirà la seva campanya europea amb el Toyota Yaris Rally2-Kit. En RGT estarem atnets al sempre ràpid Manu Guigou.

En ERC3, Jean-Baptiste Franceschi estarà per primera vegada sobre asfalt amb el seu nou Renault Clio Rally4 i apuntarà a la victòria, però els de casa nostra hi tindran molt a dir. Pep Bassas i Axel Coronado entren en un territori més favorable a les seves característiques i experiències i tindrà la possibilitat de retallar punts al líder del campionat.

Aquesta prova puntua per l’ERC1, ERC2, ERC3, ERC Júnior, ERC3 Júnior, Campionat Europeu de Rallyes per Equips, Abarth Ral·li Cup, Clio Trophy by Toksport WRT, i també, per l’ERC-MICHELIN.

Les dades del ral·li

Inici: 19h00, divendres 23 de juliol, Castel Sant’Angelo, Rome
Final: 18h00, diumenge 25 de juliol, Fiuggi
Aparicions a l’ERC: 4 (2017-2020)
Trams: 14
Distància cronometrada: 190.09 kilometres
Distància tram d’enllaç: 447.70 kilometres
Distància total: 635.07 kilometres
Superfície: Asfalt
Entrenaments lliures: 08h30, divendres 23 de juliol (4.02 kilometres, Fumone)
Qualifying: 10h45, divendres 23 de juliol (4.02 kilometres, Fumone)
Shakedown (for all drivers): 12h00, divendres 23 de juliol (4.02 kilometres, Fumone)

Imagen

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments