RAL·LICROS: Comença la temporada del WorldRX 2021 al Circuit de Barcelona – Catalunya

El Campionat Mundial de Ral·licross 2021 marca l’acomiadament de la combustió en els vehicles participants de la categoria reina. Aquesta és una última oportunitat per veure i «escoltar» lels Supercar de gasolina, en l’últim capítol d’una època iniciada el 2014 amb la creació del Campionat del Món FIA.

Aquesta és una temporada de transició per al món de Ral·licros. A més de marcar el comiat del Supercar, que serà substituït per la versió elèctrica RX1E el 2022, el campionat té un nou promotor, la companyia coneguda oficialment com a Promotor WRC, que és qui té els drets de WRC. Es tracta d’una empresa conjunta operada per Red Bull Media House i KW 25, que promou WRC des de la temporada 2013. Així, IMG i Monster Energy, deixen el campionat després de ser un dels principals motors (juntament amb FIA i els organitzadors ).

El creixement dels primers anys, que fins i tot va atraure la inversió directa de constructors com Audi, Volkswagen, Peugeot o Ford, va durar ben poc. Els temps són ara els altres, amb equips 100% privats que operen amb pressupostos més baixos, però garanteix qualitat i, sobretot, la competitivitat.

Kristofferson el rival a batre

La gran novetat d’aquest any a la plantilla de pilots és el canvi d’aire per l’actual campió del món, Johan Kristofferson. El suec farà campanya amb l’Audi S1 ​​Quattro da Eks, després d’haver-hi córrer amb Volkswagen des del seu debut en disciplina el 2013. Eks, la principal parella de la qual és Mattias Ekstrom, va guanyar el títol mundial d’equips l’any passat amb Ekstrom i Robin Larsson, a l’equip s’afegirà el Belga Enzo IDE. Els tres títols mundials de Kristofferson en quatre anys es van obtenir en el llegendari del llegendari Volkswagen Polo (WRC) RX construït per Volkswagen Motorsport. Tan Molt interessant veure com Kristofferson s’adaptarà a un nou equip i un cotxe nou, que és una garantia de competitivitat per a Kristofferson, ja que va ser precisament el binomi Ekstrom / Audi S1 ​​que la majoria va donar lluita contra el suec el 2020.

Imagen

Dos equips que semblen preparats perquè també puguin lluitar pels títols són Hansen World Rx Team i Grx. El primer es tornarà a alinear amb els germans Timmy i Kevin Hansen al volant del Peugeot 208 WRX. Timmy va ser el campió del món el 2019, té velocitat i és fort en batalles porta a porta. Si es pot mantenir regular i apropar-se als nivells de Kristofferson, serà un seriós candidat del títol. El GRX dirigit pel vell món campió de Ralis Marcus Grönholm signa a Barcelona 3 Hyundai I20 n Rx per a Niclas Grönholm, Krisztián Szabóce, Timur Timerzyanov. Gronholm ja ha guanyat proves, i és sens dubte un pilot ràpid a més que el Hyundai és el supercar que ha evolucionat més en els darrers 3 anys. El finlandès és potencialment un candidat del títo, i ha de demostrar una major capacitat de gestió dels pneumàtics (especialment en pistes com Riga i Holjes) i més maduresa i fredor en l’atac / defensa en les lluites a la pista.

Imagen

Havent competit en el passat al WRC i l’ERC, Abbring es un dels gran animadors del campionat 2021. En les sortides esporàdiques que va fer al World RX, va mostrar una immensa facilitat d’adaptació a les especificitats de la competició i ho demostra el quart lloc obtingut en les proves de Noruega i Suècia el 2019.

Kevin Abbring estarà al volant d’un Renault Mégane Rx de GCK (equip francès de Guerlain Chicherit), un cotxe que es va preparar originalment per Prodrive el 2018 i que ja ha demostrat ser competitiu.

Bakkerud és sobretot el gran absent de la plantilla, encara no va rebutjar la seva possible participació esporàdica en alguns esdeveniments. Encara mirant la llista ‘inscrits, altres noms que destaquen són Timo Schider, campió de DTM, que torna a conduir el Seat Ibiza RX de Münnich Motorsport, Patrick Guillerme, campió francès alineat amb un sarrazin Motorsport Hyundai I20 n Rx, British Oliver Bennett, que s’espera que sigui més regular en el ritme i que torni amb el seu Mini Cooper Rx, ara més competitiu.

Amb el campionat a punt de començar a Barcelona, gaudirem de l’última temporada dels motors d’explosió.

EquipPilotNac.Cotxe
1KYB EKSJohan KRISTOFFERSSONSWEAudi S1 quattro
7GRXTimur TIMERZYANOVRUSHyundai i20 N RX
9Hansen World RX TeamKevin HANSENSWEPeugeot 208 WRX
17Hedströms MotorsportDan OBERGSWEVolkswagen Polo RX
18 Juha RYTKONENFINFord Fiesta RS
21Hansen World RX TeamTimmy HANSENSWEPeugeot 208 WRX
23GRXKrisztian SZABOHUNHyundai i20 N RX
38Münnich MotorsportMandie AUGUSTDEUSeat Ibiza RX
42XITE RacingOliver BENNETTGBRMini Cooper SX1
44Münnich MotorsportTimo SCHEIDERDEUSeat Ibiza RX
50Nyirad MotorsportAttila MOZERHUNFord Fiesta RS
68GRXNiclas GRÖNHOLMFINHyundai i20 N RX
69GCK UnkorruptedKevin ABBRINGNLDRenault Mégane RS RX
73Kárai MotorsportTomi KARAIHUNAudi S1 quattro
77Münnich MotorsportRene MUNNICHDEUSeat Ibiza RX
83Sarrazin MotorsportPatrick GUILLERMEFRAHyundai i20 N RX
91KYB EKSEnzo IDEBELAudi S1 quattro

Inscrits Super1600 Barcelona

PilotNac.Cotxe
5Sebastian HØIDALENNORFord Fiesta
6Damian LITWINOWICZPOLAudi A1
8Espen ISAKSÆTRENORPeugeot 208
10Janno LIGURESTŠkodaFabia
11Jan CERNÝCZEŠkodaCitigo
14Kasparas NAVICKASLTUŠkodaFabia
15Gergely MARTONHUNAudi A1
18Zsolt SZÍJJ JOLLYHUNAudi A1
20Siim SALURIESTRenault Twingo
22Kobe PAUWELSBELAudi A1
23Radosław RACZKOWSKIPOLŠkodaFabia
54Marat KNYAZEVRUSAudi A1
61Jiri SUSTACZEŠkodaFabia
86Lukas NEYDEUŠkodaFabia
89Timur SHIGABUTDINOVRUSAudi A1
95Yury BELEVSKIYCHEAudi A1
96Marcel SUCHÝCZEŠkodaFabia

Calendari World RX 2021

DataCircuit
23/24 juliolCatalunya (Barcelona)
31 Juliol /01 Agost (dupla prova)Alemanya (Nurburgring)
21/22 AgostSuècia (Holjes)
4/5 setembreFrança (Lohéac)
18/19 setembreLetònia (Riga)
09/10 octubreBèlgica (Spa)

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments