WRC: Ja coneixem el nou itinerari per al Ral·li Monte-Carlo 2022

L’obertura del Mundial de Ral·lis 2022, el Ral·li de Montecarlo, canvia de seu. De Gap passem a Mònaco, cosa que no passava des del 2006, i farà que els nous Rally1 debutin oficialment a la nit de Turini.

En els darrers anys, Valence i, des del 2014, Gap han acollit l’esdeveniment, abans de l’últim dia a Mònaco, però això canviarà per a la 90a edició del ral·li del 2022, amb la tornada del parc de serveis a Mònaco.

Això significa una sèrie de noves especials, que no es disputaven des de fa molts anys, amb un 95% del recorregut diferent comparat amb el d’aquest any, i un èmfasi especial en la fiabilitat, ja que no hi ha assistència intermèdia en cap dels quatre dies .

Les etapes més llargues de divendres i dissabte només contenen una sola zona de canvi de pneumàtics. Només els membres de l’equip podran treballar amb els seus cotxes, només utilitzant eines que es portin al vehicle, després de deixar el servei matinal a Mònaco.

Després de començar a la Praça do Casino dijous a la nit, la prova es dirigeix ​​cap a les muntanyes dels Alps Marítims per obrir-se a la foscor una “nit de Col de Turini” que assegurarà un ambient especial mentre els aficionats es tornen a reunir en un referent de la història del WRC.
Luceram – Lantosque i La Bollène-Vésubie – Moulinet, que travessa el Turini i és el tram més llarg de l’esdeveniment amb 23,52 km, sumen un total de 38,83 km d’acció.

Divendres es disputa l’etapa més dura, amb dos bucles de tres trams al costat del parc nacional del Mercantour, que sumen 118,88 km. Roure – Beuil, Pierlas – Ilonse i La Tour-sur-Tinée – Saint-Jean-la-Rivière es disputen al matí i a la tarda, amb només un petit descans a Puget-Théniers a meitat del dia per canviar els pneumàtics.

La tercera etapa viatja més al nord fins als Alps de l’Alta Provença amb 94,10 km més de competició. Le Fugeret – Thorame-Haute s’obre a la vigília d’un parell de trams del nou Saint-Jeannet – Malijai i el terrorífic Saint-Geniez – Thoard, que presenta la pujada sovint traïdora del coll de Fontbelle (el “infame” Sisteron, per als més puretes). Un canvi de pneumàtic a Digne-les-Bains proporciona l’únic descans del dia.

La fase final del diumenge inclou quatre trams al nord-oest dels Alps Marítims per un total de 67,52 km. Es repeteixen els nous La Penne – Collongues i Briançonnet – Entrevaux, que formen el Power Stage abans de la cerimònia de cloenda del Casino do Monaco.
Els 17 trams recorren un total de 319,33 km.

Per tant, tenim un Montecarlo més «antic», amb seccions ben conegudes en el passat, encara que amb diverses variacions. De fet, amb tants anys a Montecarlo, no hi ha cap carretera que no hagi estat un tram en el passat.

Subscriu-te
Notificació de
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments

Author

Share