Aquest cap de setmana a Bèlgica, Pirelli tornarà a un terreny conegut on el fabricant italià de pneumàtics ha estat present al Campionat Europeu de Ral·lis des de fa diverses temporades.
En aquest cas, cada competidor podrà utilitzar un màxim de 26 pneumàtics d’una assignació total de 26 pneumàtics tous, 26 durs i 12 mullats. Adaptat a una bona varietat de condicions, el pneumàtic tou serà l’opció preferida pels competidors si les carreteres no són principalment seques i calentes o, al contrari, molt humides.
“Ypres pot ser un nou repte per al WRC, però és un repte que coneixem molt bé, ja que és un dels ral·lis més populars i exigents d’Europa. Juntament amb els nombrosos vorals i pals de llum que recobreixen el recorregut, el repte més gran per a les tripulacions és la quantitat de brutícia que s’acumula a la carretera amb cada pas de cotxe, cosa que fa que la superfície sigui extremadament relliscosa en alguns llocs. Per aquest motiu, els nostres pneumàtics de goma tova P Zero són l’elecció principal, però el clima a la zona sempre és difícil de predir i els pneumàtics de goma dura o totalment mullats també poden estar sotmesos a fortes tensions.
També esperem l’últim dia a Spa-Francorchamps, que cau dues setmanes després de les 24 Hours of Spa, el major esdeveniment d’automobilisme de Pirelli de l’any, i dues setmanes abans del Gran Premi de Bèlgica. Si el clima és sec, l’adherència disponible a la superfície de la pista a Spa serà molt millor que la resta del recorregut del ral·li, cosa que podria donar una mica de pausa als equips abans de la decisiva Power Stage “.
Terenzio Testoni, gerent d’activitats de ral·li a Pirelli.