WRC: Neuville camí de la primera victòria al Ral·li Ypres 2021

A la recerca de la seva primera victòria de la temporada al Campionat de Món de Ral·lis, Neuville avantatja el seu company d’equip al Hyundai i20, Craig Breen, per 10,1 segons a falta d’una jornada per al final d’aquesta vuitena prova del campionat.

Després de la frenètica lluita de divendres per les carreteres de Flandes, després de la qual estaven separats per 7,6 segons. Breen es va imposar en els dos primers trams i va reduir la diferència a 3,5 segons. Neuville remuntava per superar l’irlandès en els dos següents i arribar a la meitat de l’etapa amb un avantatge de 6,8 segons.

Ogier afegia dos scratx de tram més aquesta tarda davant de Breen, mentre els pilots de Hyundai semblaven acontentar-se amb mantenir la posició mentre el trio dels Toyota Yaris lluitava per darrere per l’últim lloc de podi.

«Sabíem que era un dia difícil i que demà hi haurà més en una zona diferent i en un altre tipus de trams. Encara no hi ha res fet, però gran part del ral·li ho hem gestionat molt bé fins ara. No cal dir que sempre és agradable quan es va més a fons, però hem de gestionar i ser intel·ligents.»

Hyundai anava camí d’un podi complet, però Ott Tänak va perdre tres minuts a la primera especial al parar per canviar una punxada. Un gat defectuós va afegir més problemes a l’estonià, que es va enfonsar fins a la sisena posició.

En el seu lloc, Elfyn Evans, Kalle Rovanperä i el líder de l’campionat, Sébastien Ogier, van lluitar durant tot el dia per la tercera posició i al final del dia els separaven 4,3 segons. El gal·lès Evans guanyava un tram al matí. Evans ha acabat a més de mig minut de Breen, però amb un avantatge crucial de 3,3 segons sobre Rovanperä. Ogier no estava content amb les carreteres brutes d’aquest matí, però s’ha sentit més còmode aquesta tarda i s’ha acostat a 1,0 segons de el jove finlandès.

Takamoto Katsuta ha patit un fort accident en el tram matinal de Dikkebus. El pilot japonès va colpejar un sot en un revolt ràpid que va llançar el seu Yaris a una rasa. Va fer una pirueta en l’aire i va colpejar un pal d’electricitat abans d’aterrar violentament. Ell i el seu copilot Keaton Williams van sortir il·lesos, però el seu ral·li va acabar.

Pierre-Louis Loubet també va abandonar quan el francès va sortir cap a una rasa a la sortida d’un revolt tancat a dretes a Hollebeke i la seva i20 no va poder ser recuperat.

Imagen

Sébastien Bedoret líder del WRC3 va pujar a la setena posició amb un Skoda Fabia. El belga ha superat a el líder del campionat de la categoria, Yohan Rossel, per 0,9 segons. Pieter Jan Michiel Cracco és novè i Vincent Verschueren completa el top deu.

Imagen

L’atenció se centrarà ara en els 300 km a l’est per l’etapa final de diumenge al circuit de Spa-Francorchamps, prop de la frontera amb Alemanya. Es recorren dos trams idèntics, dues vegades que sumaran 40,52 km, que barregen carreteres rurals amb trams de circuit amb corbes emblemàtiques com Eau Rouge, Raidillon i Malmedy.

Classificació general

1T. NeuvilleM. WydaegheHyundai i20 Coupe WRC2:06:18.8
2C. BreenP. NagleHyundai i20 Coupe WRC+10.1
3E. EvansS. MartinToyota Yaris WRC+42.4
4K. RovanperäJ. HalttunenToyota Yaris WRC+45.7
5S. OgierJ. IngrassiaToyota Yaris WRC+46.7
6O. TänakM. JärveojaHyundai i20 Coupe WRC+3:55.2

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments