Els cinc competidors inscrits a Ypres entre els WRC2 van acumular problemes, limitant ràpidament l’interès per aquesta categoria. Molt ferm al lideratge abans de l’últim dia, malgrat greus problemes de direcció assistida, Oliver Solberg no va poder sortir del parc tancat el diumenge al matí i el seu nou Hyundai i20 N Rally2 es va negar a reiniciar la prova.
Plagat de tres punxades i diversos problemes al seu Hyundai, Jari Huttunen va recuperar així el liderat sense lluitar, guanyant davant Nikolay Gryazin, que es va sortir el primer dia, acabant aquest últim a més de quaranta minuts de distància.
Al començament de la cursa, Teemu Suninen va tenir uns temps molt interessants amb el seu Ford Fiesta Rally2, fins i tot liderant la cursa abans de retirar-se després de punxar el divendres al vespre. L’endemà, el finlandès va guanyar quatre especials consecutives abans de retirar-se de nou a causa d’un sobreescalfament del motor.

Preguntat a Jari Huttunen, ara que ha fet tot un ral·li amb el nou cotxe, com es compara el Hyundai Rally2 amb el vell Hyundai R5?
“Crec que és un gran pas, sempre que tot funcioni bé. Particularment pel costat de maniobrabilitat. Crec que estem a la finestra esperada i que la diferència amb l’anterior és gran. Ara només queda esperar el nou cotxe a Grècia i esperar que es resolguin els problemes que teníem a Bèlgica … i que no aparegui cap altre.