Llançat en una sèrie de voltes ràpides, Nicolas Lapierre ha donat un cop d’autoritat, marcant un temps de 3’26″594 a menys de deu minuts del final de la sessió. El Toyota #7 intentava respondre, però l’Aston Martin, #33 del TF Sport, interrompia la volta llançada. Prou replegar abans de l’hiperpole prevista per avui dijous a les 21:00.
Per començar, el Toyota #7 ha provocat alguns ensurts a les files japoneses ja que ha estat parat durant un temps a la pista. Per sort, Jose Maria Lopez podia reiniciar-lo. El #8 per la seva banda no acabava malament la seva primera sortida del dia. Kazuki Nakajima perdia el control a l’esquerra d’Indianapolis i danyava greument la part posterior del seu GR010. Era capaç de tornar als boxes perquè els mecànics la solucionessin abans de l’hiperpole.
A LMP2, la primera sessió del dia ha estat marcada per nombroses sortides com la del #17 d’IDEC Sport. Sorprès pel #26 del G-Drive, el nord-americà ha vist com s’escapava la part posterior del seu cotxe abans de la xican Dunlop i acabava a la paret de pneumàtics de la dreta.
A més del #17, l’Oreca 07 #21 de Dragonspeed va tenir un contratemps similar al mateix lloc. Els mecànics d’ambdós equips treballen ara per preparar el seu prototip per a la sessió d’entrenaments nocturns (de 22 a 00 h). Respecte als resultats de la categoria, el #38 de JOTA Sport ha tornat a mostrar tota la seva potència superant els #22 i #23 d’United Autosports amb una volta a 3’30″213. Esperant per a l’Hiperpole, Panis Racing acabava 4t a poc més de 9 dècimes del #38.
A GTE Pro, Porsche donava a conèixer la seva potència real aconseguint els tres primers llocs de la categoria. Després d’un primer dia on els registres van caure volta rere volta, va ser el #92 oficial qui va acabar primer per davant del #79 i #91 gràcies a un temps de 3’48″126. Només el #72 del HubAuto Racing no ha cabat al Top 5, que l’ha completat el # 55 i #52 de l’AF Corse Ferraris.
Porsche també ha dominat a GTE Am amb quatre 911 RSR a les 2 primeres files. El millor registre ha estat per al número 88 de Dempsey-Proton Racing, que ja estava al capdavant el dia anterior a la classificació. Han seguit el #56, el #77 i el #99, mentre que el Ferrari 488 de l’AF Corse #83 ha ocupat l’últim lloc al Top 5.