L’any que ve el WRC llançarà el seu nou reglament esportiu sota el nom de Rally1, en el que Toyota, Hyundai i M-Sport Ford presentaran cotxes híbrids totalment nous per competir en la en el WRC.
La principal diferència entre els Rally1 i els WRC actuals és que els primers equiparan un sistema híbrid endollable de 100 kW i una cèl·lula de seguretat molt més resistent per protegir el pilot i al copilot alhora que es reduiran les parts aerodinàmiques.
Amb el reglament actual, el campionat compta amb 10 participants regulars, però Matton creu que el nombre de participants podria augmentar a 12 i potser més en la segona meitat de la campanya de 2022.
S’espera que Toyota continuï amb quatre cotxes juntament amb Hyundai, mentre que M-Sport està treballant en un pla per ampliar de dos a tres cotxes per a la temporada que ve.
L’idea del mandatari belga de permetre als fabricants alinear un quart cotxe per sumar punts en el campionat de fabricants, però reservat per als joves pilots, és una possibilitat per al futur, al temps que confirma que també hi ha interès en la maquinària Rally1 per part dels competidors privats.