ERC: Prèvia al Ral·li Serras de Fafe i Felgueiras 2021

L’any passat, ERC va visitar la catedral dels ral·lis, Fafe, per al Ral·li Fafe Montelongo sobre asfalt, però aquesta és la primera vegada que el Ral·li Serras de Fafe i Felgueiras sobre terra arriba al calendari europeu. Un dels pilars principals del campionat portuguès, aquesta prova té el seu punt culminant en el tram de Lameirinha amb l’emblemàtic salt Pedra Sentada, que ha estat un punt de trobada durant dècades. La inclusió de Sta Quitéria i el mític Seixoso al municipi de Felgueiras va donar lloc a la inclusió de Felgueiras al nom de l’esdeveniment fa dos anys.

La prova, tradicionalment celebrada a principis de primavera, fins al setembre, és el resultat de les restriccions COVID-19 vigents a Portugal. Després que el municipi de Felgueiras s’afegís a la ruta el 2020, la 34a edició del Ral·li Serres de Fafe i Felgueiras inclou els trams de Vieira do Minho i Boticas.

Itinerari

Divendres 1 d’octubre. Després del reconeixement realitzat al matí, l’especial de classificació seguirà els entrenaments lliures a partir de les 16:00 hora local (17:00 CET). Els pilots prioritaris d’ERC afrontaran l’especial Monte, de 3,25 quilòmetres, que els donarà un tast del repte que s’enfrontaran l’endemà. La selecció de l’ordre de sortida està prevista a les 18:00 al Pavilhão Multiusos situat al Parc da Cidade de Fafe.

Dissabte 2 d’octubre. La primera especials del Ral·li Serras de Fafe i Felgueiras té lloc al nord-est de la ciutat amfitriona de la prova i està marcada per la seva rapidesa. Sra da Fé / Anjos i Agra / Zebral presenten «llocs molt ràpids» segons Bruno Magalhães, tres vegades guanyador de l’esdeveniment. Seguiran l’especial de Luilhas (a partir de les 9:00 hora local) i precedeixen Boticas. Sra da Fé / Anjos és l’especial més llarga del ral·li amb 18,06 quilòmetres i s’emetrà en directe a Facebook i YouTube. Després de l’assistència a la Praça das Comunidades de Fafe, les quatre especials es reprendran a la tarda i el segon pas per Boticas està previst a les 17.50 hores. Les vuit cronometrades cobreixen una distància total de 113,42 quilòmetres.

Diumenge 3 d’octubre. El Ral·li Serras de Fafe e Felgueiras del 2021 finalitza amb vuit trams dividits en dos bucles de quatre, que sumen 83,66 quilòmetres. Als voltants de Fafe, l’acció començarà amb Seixoso a partir de les 9:25 del matí, seguida de Sta Quitéria. Sta Quitéria va tenir lloc exactament en el mateix format que en el maig en la disputa del Ral·li de Portugal, però amb el nom de Falgueiras. El proper especial, Montim, tindrà lloc en la direcció oposada a la que es va fer durant la ronda del campionat del món a la primavera. Amb 13,99 quilòmetres de longitud, el mític Lameirinha completarà els bucles del matí i la tarda, amb una cobertura en directe a Facebook i YouTube a partir de les 11:05 i les 15:00 respectivament. Amb el títol Fafe al Ral·li de Portugal, Lameirinha forma part de la història del ral·li i inclou el famós salt de Pedra Sentada, que s’afronta després d’un curt tram d’asfalt.

Inscrits

Amb 34 punts d’avantatge, Andreas Mikkelsen lidera la classificació provisional del Campionat Europeu de Ral·lis. El pilot de Toksport WRT, al volant d’un Škoda, i el seu copilot recentment reclutat, Elliott Edmondson, encapçalen les 35 tripulacions de l’ERC al Ral·li Serras de Fafe i Felgueiras.

Després d’aconseguir el tercer lloc a l’últim moment en el 55è Ral·li de les Açores, Efrén Llarena (Rallye Team Spain) és segon a la classificació i pot comptar amb l’experiència prèvia gràcies a la participació del 2018.

Dani Sordo, que es va classificar segon a les Açores en el debut a la prova i el seu primer ral·li amb Team MRF Tyres, és habitual del Ral·li Serras de Fafe i Felgueiras, després d’haver guanyat la prova el 2019 al volant del Hyundai i20 R5.

Bruno Magalhães, tres vegades guanyador a Fafe, va acabar sisè darrere de Sordo fa dos anys, però va millorar el 2020, aconseguint el segon lloc darrere d’Armindo Araújo, el sis cop campió portuguès. Des de la seva última participació a l’ERC el 2006, Araújo ha guanyat el títol mundial en la categoria de vehicles de producció dues vegades seguides i actualment lidera el campionat nacional després de cinc rondes. Magalhães, per la seva banda, tindrà a la seva disposició el flamant Hyundai i20 N Rally2 de l’equip Hyundai Portugal.

L’ex campió polonès de l’ORLEN Team, Miko Marczyk, va acabar cinquè a la general quan ERC va viatjar a Fafe pel Fafe Montelongo, sobre asfalt, el 2020, ara torna per continuar el seu excel·lent inici de temporada a l’ERC i reduir la seva diferència de set punts amb Llarena.

Llarena és el millor classificat de la fàbrica de talents ERC-MICHELIN després de cinc proves i obtindrà l’assignació completa de pneumàtics per als esdeveniments ERC de final de temporada a Hongria i Gran Canària si es manté per davant de Marczyk a la classificació després de sis proves.

Alexey Lukyanuk (Citroën C3 Rally2 du Saintéloc Junior Team), guanyador del Ral·li Fafe Montelongo l’any passat, i Norbert Herczig (Škoda Rally Team Hungaria) no van acabar a les Açores després d’un cap de setmana difícil, mentre que Yoann Bonato, el triple campió de França d’asfalt, va patir un accident en què el seu cotxe va quedar destruït.

Erik Cais (Ford Fiesta Rallly2 de l’equip Yacco ACCR) i Nil Solans (Rallye Team Spain), campió d’Espanya de terra el 2020, tampoc no van acabar a les Açores, on el mexicà Benito Guerra va aconseguir punts pel seu debut a ERC.

Umberto Scandola (Hyundai Rally Team Italia) farà la seva primera sortida a Fafe després de quedar sisè a les Açores, el seu millor resultat de la temporada. El seu compatriota Alberto Battistolli i el romanès d’origen italià Simone Tempestini seran un dels aspirants a Fafe, així com Iván Ares, al podi del Ral·li Fafe Montelongo 2020 i Simone Campedelli, que passa d’un Volkswagen Polo. GTI R5 de Team MRF Tires a un Škoda Fabia Rally2 Evo i amb experiència sobre terra.

Imagen

L’ERC2 promet una lluita estreta per la victòria entre el nou líder del campionat Javier Pardo, el francès Victor Cartier, en un Toyota Yaris Rally2 Kit construït per ell mateix, Dmitry Feofanov i Joan Vinyes, company d’equip de Pardo en el Suzuki Motor Ibérica.

Un altre francès, Jean-Baptiste Franceschi (Renault Clio Rally4), intentarà defensar el seu avantatge en el títol ERC3 contra el seu rival Pep Bassas, al volant del Peugeot 208 Rally4 i anterior líder abans de l’accident a les Açores.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments