WRC: Prèvia RallyRACC Catalunya Costa Daurada 2021

Per primera vegada des de 2009, el RallyRACC Catalunya Costa Daurada serà únicament sobre asfalt després de la decisió de prohibir les proves de superfície mixta en el Campionat d’el Món de Ral·lis per part de FIA.

L’asfalt català és molt apreciat pels pilots, carreteres ràpides, amb bon ferm que exigeixen un estil de pilotatge més proper als circuits, essent vital ser molt net i eficient en les traçades.

El parc temàtic PortAventura a Salou segueix sent el centre neuràlgic de la prova, i el passeig marítim de la localitat del tarragonès el lloc on es farà la cerimònia de sortida de dijous a la nit.

Amb els trams d’asfalt substituint a la terra el divendres, l’etapa de divendres es dirigeix ​​a l’oest de Catalunya.

El recorregut comença per Vilaplana (20,00 km), la Granadella (21,80 km) i Riba-roja (14,21 km) amb l’assistència a Salou. La Granadella és un tram practicament nou, estret i complicat, Riba-roja torna després d’haver estat fora de l’itinerari durant molts anys, un tram també molt complicat pels seus canvis de ritme, pujades i baixades i l’estretesa del seu recorregut. Els sis trams sumen un total de 112,02 km.

L’etapa de dissabte, a nord-est de Salou, és la més llarga, amb 117,54 km de competició amb set trams.

El format és el mateix, amb Savallà (14,08 km), un Querol – les Pobles renovat (19,17 km) i el El Montmell (24,40 km) que es disputen dues vegades separats per l’assistència. El dia acaba amb l’especial urbana davant de la mar a Salou (2,24 km).

El final de diumenge compta amb dos bucles als coneguts trams de Santa Marina i Riudecanyes. La primera passada per Santa Marina serà practicament de nit. El punt amb més interès per als aficionats serà la famosa rotonda de al Coll de la Teixeta a Riudecanyes, on els pilots completen un donut de 360º. Aquest tram també serà el Wolf Power Stage. En total els 17 trams sumen 280,46 km contra el cronòmetre.

Ogier, campió si…

Amb 24 punts d’avantatge, Sébastien Ogier podria ser campió per vuitena vegada en la seva carrera en aquesta prova.

Hi ha diversos escenaris que permetran al francès segellar la conquesta. Per fer-ho, ha de sortir de Catalunya amb 30 punts d’avantatge sobre el segon classificat, cosa que significa guanyar almenys sis punts al seu company d’equip Elfyn Evans, que és el seu principal perseguidor.

En l’escenari de no puntuar Evans, els càlculs d’Ogier serien més senzills: desè lloc absolut més victòria al Power Stage, novè classificat i segon al Power Stage, vuitè lloc al ral·li i quart al Power Stage o, alternativament, ho faria servir per ser setè a la classificació del ral·li independentment del Power Stage.

ogier toyota
© Ogier

En cas de victòria, Ogier pràcticament segella la conquesta: per no perdre el títol en aquest ralli, Evans hauria de ser com a mínim tercer, guanyar el Power Stage i esperar que el francès no acabés entre els cinc primers classificats en aquesta especial; o bé acabar segon al ral·li i anotar dos punts més que Ogier al Power Stage. Si Ogier és segon, Evans haurà de situar-se entre els sis primers llocs del ral·li i guanyar el Power Stage.

Els escenaris són molts i, com hem vist, Ogier no necessàriament ha de guanyar per mantenir Evans fora de la lluita. De la mateixa manera, el britànic fins i tot pot superar el seu company i deixar Catalunya al capdavant només amb una victòria al ral·li, si el set vegades campió no puntua. El tercer classificat, Thierry Neuville (Hyundai), encara pot coincidir amb Ogier puntualment, però sempre estarà en desavantatge pel que fa al nombre de victòries i, per tant, no és possible superar-lo a la classificació.

El tercer classificat, Thierry Neuville (Hyundai), encara pot igualar amb Ogier puntualment, però sempre estarà en desavantatge pel que fa al nombre de victòries i, per tant, no és possible superar-lo a la classificació. El belga va ser l’últim vencedor de la prova catalana, el mateix dia que el seu actual company d’equip es feia amb el títol de campió del món de 2019.

Puede ser una imagen de carretera

Solans, la gran novetat

La baixa de Loubet va obrir les portes del RallyRACC a Nil Solans i Marc Martí al volant del Hyundai i20 WRC. Es tracta d’una oportunitat d’or per al pilot de Matadepera, toca adaptar-se i alhora enviar alguna senyal als de davant, veurem fins on és capaç d’arribar.

Sordo i Carrera seran els encarregats d’intentar l’assalt a la victoria final. El pilot de Hyundai sempre se li ha resistit el triomf a casa, veurem si aquest any, l’última amb el cotxes de l’actual generació, és capaç d’aconseguir-ho.

Totes les novetats venen de la mateixa marca, i és que Hyundai també alinearà un cinquè cotxe per a Oliver Solberg.

Fourmaux i Greensmith seran els encarregats de pilotar els dos Ford Fiesta WRC. Sobre aquesta superficie el pilot francès tindrà un oportunitat de demostrar el seu talent ja que és sobre el negre element on el de Ford se sent més còmode. Per la seva banda Greensmith es troba en la situació contrària, l’asfalt li fa bola i ja sap que la seva continuïtat dins de l’equip te les hores comptades.

Entre els Rally2 Jan Solans i Pepe López tindran una bona lluita amb els caps de cartell del WRC2 i WRC3. Una bona actuació aquí pot obrir portes a futurs programes al mundial.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments