ERC: Prèvia Ral·li Hongria 2021

Hongria va tornar a l’ERC sobre asfalt a Nyíregyháza que va oferir una lluita decisiva pel títol europeu 2019, que es va resoldre en l’última especial a favor de Chris Ingram. Les especials presenten trams ràpids i estrets, encara que la pluja i el fang van suposar un repte addicional el 2019.

Després de no ser inclosa en l’itinerari de 2020, la prova de Napkor de 2019 torna a ser seu dels entrenaments lliures, l’especial de classificació i el shakedown a partir de les 12h30 de divendres. Tot i que s’han introduït pocs canvis en el recorregut, Újhuta té un nou final, mentre que els últims quatre quilòmetres de Erdőbénye utilitzen una carretera forestal d’una sola pista, que ni tan sols han provat els competidors del campionat hongarès.

Itinerari

Divendres 22 d’octubre: No hi ha temps per descansar al Ral·li d’Hongria, amb la superespecial a la pista de ral·licros de Rabócsiring, que tindrà lloc a la fi d’un dia molt atrafegat, que comença amb un matí de reconeixement seguida dels entrenaments lliures, la fase de classificació i el shakedown, que és per als pilots no prioritaris. Els equips es reuniran davant l’ajuntament de Nyíregyháza per a la sortida cerimonial a partir de les 18h00 hora local, abans que el SSS Rabócsiring es posi en marxa a les 19h03.

Dissabte 23 d’octubre: Després de l’acció de divendres a la nit a Rabócsiring, dissabte comença amb la primera de les dues visites a Újhuta a les 09h05. A continuació, Füzér-Abaújvár, el tram més septentrional de l’esdeveniment i la més llarg, amb 23,50 quilòmetres, seguida de l’emblemàtica especial Mad-Disznókő a través de les vinyes. Després del servei a Nyíregyháza, les especials del matí es repeteixen a la tarda i el primer cotxe ha d’arribar a el servei de final de jornada a les 17:18 hores. La SS4, Mad-Disznókő 1, i la SS6, Füzér-Abaújvár, es retransmetran en directe per Facebook i YouTube.

Diumenge 24 d’octubre: La primera de les tres visites a la prova de Erdőbénye, de 13,50 quilòmetres, és la primera de l’etapa decisiva de diumenge. Situada a nord-oest de Nyíregyháza, a aquesta especial de 13,50 quilòmetres li segueixen els 10,85 quilòmetres de Fony, que també s’utilitza tres vegades durant el dia. Una sola passada per la prova de Nyíregyháza-Városi, una especial urbana de 5,78 quilòmetres, és la següent, amb doble passada a Erdőbénye i Fony que suposen el repte a la tarda, després de l’assistència del migdia. L’arribada està prevista a les 19h04 davant de l’ajuntament de Nyíregyháza. La SS11 (Erdőbénye 2), la SS13 (Erdőbénye 3) i la meta de la SS14 (Fony 3) estan en directe a Facebook i YouTube.

Inscrits

Gran guanyador a Hongria l’any passat, Mikkelsen serà lògicament favorit per a aquesta nova edició i s’enfrontarà als habituals del campionat ERC, excepte Alexey Lukyanuk, que ja no és capaç d’aconseguir el títol. A casa, Norbert Herczig tindrà òbviament una gran oportunitat per obtenir el títol de subcampió.

A més dels habituals, Mads Ostberg, inscrit en aquest campionat nacional, serà òbviament un dels favorits. També al volant d’un Citroën C3 Rally2, Yoann Bonato tornarà a estar present en aquest campionat, un esdeveniment en què ja va competir l’any passat.

Jari Huttunen va anunciar la seva retirada d’aquest esdeveniment i finalment serà substituït per Nil Solans i Marc Martí al volant d’un Hyundai i20 Rally2.

A ERC2, hi serà present l’armada Suzuki. A l’ERC3 Jean-Baptiste Franceschi segur que pretendrà la victòria amb títols en joc, però Pep Bassas i Axel Coronado els hi posaran difícil per arribar a Canaries amb opcions al títol.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments